Het zijn lastige tijden voor Telenet en Proximus vrees ik. Nadat ze jaren slechts met twee waren om TV diensten in Vlaanderen aan te bieden moeten ze sinds enkele maanden nu ook rekening houden met TV nieuwkomer Orange.
Orange is natuurlijk niet geheel nieuw in het TV landschap want tot midden vorig jaar heette Orange gewoon Mobistar en onder die naam hebben ze al eens eerder geprobeerd van een TV aanbod te lanceren. Toen werkte het nog met een schotel antenne en dat bleek een regelrechte flop te zijn. Het nieuwe aanbod dat ze nu op de markt hebben gebracht is iets helemaal anders en nu ik het zelf heb, ben ik er zeker van dat dit wel een succes zal worden.
Laat mij toch eerst zeggen dat ik niet ontevreden was van Telenet, integendeel. Jaren heb ik TV gekeken via Telenet en eigenlijk heb ik nooit problemen gehad. Waarom ik dan toch de overstap gemaakt heb leg ik hieronder uit.
Waarom Orange TV en internet in plaats van Telenet?
Eerst en vooral moet je weten dat het aanbod van Orange via dezelfde kabel binnenkomt als dat van Telenet. De internet modem is ook hetzelfde, enkel de decoder is van een ander type. Op zich is er qua apparatuur en kwaliteit dus niet veel verschil.
De reden dat ik veranderd ben heeft niks te maken met kwaliteit of apparatuur. Ik las ergens in de krant dat Telenet zijn prijzen opnieuw gaat verhogen binnenkort en ik zag net een advertentie van Orange waarin ze voor 39 euro TV + Internet aanboden en ik dacht “Ach, waarom ook niet…”.
Ik ben een Orange shop binnengestapt op vrijdagmorgen en de dame achter de kassa heeft onmiddellijk mijn gegevens ingegeven en de woensdag daarop was alles al geïnstalleerd. Ze later er dus geen gras over groeien bij Orange!
De installatie op zich was zoals je mag verwachten: technieker was op tijd en op een uurtje heeft hij zowel beneden als boven een decoder geplaatst en geconfigureerd. Daarnaast heeft hij nog wat uitleg gegeven over het internet en gezorgd dat we wisten hoe we ons moeten aanmelden op de Wifi. Niks op aan te merken dus So far, So good.
Opties en verschillen met Telenet?
Het verschil zit hem niet alleen in de prijs maar ook in de functionaliteiten. Orange is een pak goedkoper maar je hebt wel iets minder functionaliteiten dan bij Telenet. Hieronder geef ik een opsomming.
Terugkijk TV en films bestellen
Bestaat enkel bij Telenet. Bij Orange kan je de TV wel op pauze zetten en beperkt terugspoelen maar je kan dus geen programma’s herbekijken of films of series huren.
Voor het verschil in prijs kan je natuurlijk wel Netflix aanschaffen als je absoluut spullen wil huren.
Smartphone App en kijken op de tablet
Met Telenet Yello kun je TV kijken op je smartphone of op je tablet en ook dat is iets dat bij Orange niet bestaat. Ik gebruikte deze optie zowieso nooit dus ik mis het niet. Ik heb wel voor 9 euro in de maand een extra decoder besteld en die op mijn slaapkamer laten installeren. Voor die 9 euro kan ik nu ook boven films opnemen en alle digitale zenders bekijken.
UPDATE mei 2018: Je kan nu ook TV kijken op je smartphone met de Orange app
Bij Orange hebben ze net als bij Telenet ook een app waarmee je films of series vanop afstand kan opnemen. Een leuke bijkomstigheid is dat je met de app ook je tv kan bedienen. Je smartphone kan je gebruiken als afstandsbediening dus.
Internet snelheid en volume
In het aanbod zit ook internet en qua snelheid merk ik niet echt een verschil met Telenet. Dat hangt waarschijnlijk ook af van je computer. Bij Telenet heb ik wel al een paar keer extra surfvolume moeten bijkopen en voorlopig is dit bij Orange niet van toepassing want je krijgt onbeperkt download volume.
Uitgaande mailserver Orange Belgie
Bij Telenet kan je de smtp.telenet.be gebruiken voor alle uitgaande mail, ook als je werkt met een eigen domeinnaam. Bij Orange hebben ze zo geen uitgaande server. Voor emailadressen van Hotmail, Google, enz. kan je de smtp servers van die providers gebruiken en voor eigen domein namen gebruik je de smtp servers van je eigen domein. Die kan je opvragen bij de hosting maatschappij als je ze niet weet.
Series opnemen en wissen via Orange TV
Je kan series programmeren zodat alle afleveringen automatisch worden opgenomen. Waar ik wel wat achter gezocht heb is hoe je alle afleveringen van een serie in één keer kan wissen. Je moet bij opnames op de folder van die bepaalde serie gaan staan en dan op de afstandsbediening onderaan op ‘delete’ drukken.
Aanbod TV en radio zenders Orange vs Telenet
Ik heb ze niet allemaal één voor één vergeleken maar je hebt min of meer dezelfde zenders als bij Telenet. Wat mij wel opgevallen is, is dat je geen Njam TV meer hebt maar wel een extra National Geographic. Voor de liefhebbers, je hebt gratis ook 2 kanalen van Penthouse.
Eleven Sport is een betalende optie en daarop kan je internationale voetbal, NBA, enz. kijken. Geen Belgisch voetbal dus.
UPDATE: Vanaf nu is Eleven Sport ook gratis
Op de website van Orange staat een (beperkte) FAQ waar ze antwoord geven op een paar vragen:
https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie
Ik heb zelf ook al een paar kleine issues gehad en die heb ik hieronder gezet.
Problemen met Orange TV en hoe los je ze op
Ik ben nog altijd een tevreden klant maar heb ondertussen wel al een paar kleine problemen gehad. Gelukkig allemaal zaken die vlug opgelost waren en waarvoor ik de helpdesk dus nog niet nodig heb gehad.
Decoder loopt vast
Dit heb ik al één keer voorgehad. Ineens had ik zwart beeld en als je op de afstandsbediening drukte zag je wel het lichtje op de decoder flikkeren maar er gebeurde niks meer. Ik heb van een collega gehoord dat hij hetzelfde heeft voorgehad maar hij had stilstaand beeld.
Oplossing: haal de stekker achteraan in de decoder er een paar seconden uit en steek hem er terug in. Je krijg dan een scherm dat zegt ‘Booting’ en na enkele minuten werkt alles weer zoals het hoort. Opgenomen programma’s blijven gewoon beschikbaar.
Radiozenders verdwenen
Op mijn tweede decoder had ik ineens geen radio zenders meer. De stekker er uit halen hielp in dit geval niet.
Oplossing: in het menu ‘Instellingen’ kan je de decoder terug naar fabrieksinstellingen zetten en dan is het opgelost. Hierbij moet je wel opnieuw de taal instellen, de posten zoeken, enz. Het lijkt wat omslachtig maar is ook op een paar minuten opgelost. Ook hier blijven de opnames beschikbaar.
Heb je zelf al problemen ondervonden of heb je nog vragen? Laat maar weten in de commentaren.
Conclusie
Ik ben een tevreden klant! Ik spaar geld uit (zelfs als ik Netflix neem) en ik heb in plaats van één nu twee decoders. Het is natuurlijk nog wat vroeg om het aanbod op lange termijn te evalueren maar voorlopig zit het echt wel snor.
Hou er wel rekening mee dat die 39 euro niet alles is wat je betaald. Je moet ook een mobile abonnement nemen en hoeveel daarvan de meerkost is hangt af van welk abonnement je juist neemt. Wil je extra veel surfvolume op je gsm dan ga je natuurlijk meer betalen dan bij een basis abonnement.
Duizendpoot bij DF Online Services, Social Media en WordPress liefhebber.
Blogger op Sixpacks.be en Digitalforum.be. Gastschrijver op verschillende andere blogs en in diverse magazines.
Contacteer me via onderstaande kanalen voor meer info.
Wel even nuanceren, 39€ is slechts in combinatie met een Aren telefoonabonnement (@39€), heb je een lager abonnement, dan betaal je 49€/maand.
Ikzelf heb Arend wat op zich voor een zware data verbruiker zoals mezelf interessant is met 10 GB mobiele data inbegrepen!
Orange is eigenlijk per se niet goedkoper, maar doordat er een aantal services niet inzitten komt het wel goedkoper uit, wat een enorm pluspunt is, je moet niet een hoop “verplichte ” dikwijls ongebruikte services betalen!
Klopt Erik, bedankt voor je verduidelijking. Ben nu een paar weken verder en ben ondertussen ook de nieuwe interface al gewoon. Het enige dat ik soms nog mis is die terugkijk tv als ik iets ben vergeten opnemen. Maar ja, je hebt het programma gemist maar het scheelt je 10 euro op de maand.
Instaleer chroomcast
Ik ben sinds vandaag ook overgestapt naar Orange, tijdens het opzeggen van Telenet zeiden ze tegen mij dat ik nog facturen van Telenet kan ontvangen voor werken aan de kabel in de straat in de toekomst. Ze zeiden dat dit facturen van €300 kunnen zijn. Ik heb hier niets van gehoord bij Orange, heb jij enig idee hoe dit kan?
Dag Tim, nee, ik heb geen idee hoe dit zou kunnen. Als je geen klant meer bent van Telenet lijkt het mij vreemd dat ze nog facturen zouden sturen. Als zij infrastructuur werken doen aan de kabel lijkt me dit iets dat ze aan Orange moeten doorrekenen en zeker niet aan de klanten van Orange.
Hey Tim, ging dat niet over je Digicorder? Ik heb een brief (+ e-mail) ontvangen na m’n overstap met de vraag mijn Digicorder binnen te brengen in een Telenet Center. Daar staat op dat er op de volgende factuur een restwaarde voor de Digicorder wordt aangerekend met een maximum van 300€ en dat je dit bedrag teruggestort krijgt na het inleveren.
Tim, Telenet doet er echt alles maar dan ook alles aan om mensen bang te maken bij de overstap. U wilt niet weten wat sommige van mijn klanten al moeten aanhoren hebben als ze inbelden om de overstap te melden… Een echte schande!
Ben zelf ook al 2 maand overgestapt van telenet naar orange. Heel tevreden over, mooie maandelijkse besparing!
orange is link van telenet 😉
De verdwenen radiozenders krijg je terug door bij instellingen de weergave van kanalen van “tv zenders” naar “alle zenders” te veranderen. Waar dit precies staat weet ik niet uit mijn hoofd maar ik heb dit onlangs zelf ook meegemaakt. Dus reset naar fabrieksinstellingen is niet nodig 😉
Merci voor de tip Tony!
Net ook ingetekend bij Orange , nog even afwachten begin mei volgt de installatie… Blijf hier ff volgen leuke tips zijn immers steeds welkom.
Nieuwe tips heb ik niet voor de moment maar ik heb wel gehoord dat Eleven Sport nu gewoon gratis bij het pakket zit en niet meer extra betalen. Als er voetbal liefhebbers in huis zijn is dit wel leuk meegenomen.
Ik ben ook overgegaan van Proximus. Ik heb daar echter spijt van. Al drie weken sinds de installatie geen digitale tv. Beeld gewoon zwart. Decoder ondertussen geregistreerd, codes staan dubbel in de decoder. Helpdesk denk dat er kleuters bellen, al drie keer alles opnieuw moeten uitleggen … Ik ben het beu aan het worden.
Oei, dat is dik kl#te zoals ze zeggen! Ik zou gek worden als ik drie weken geen tv heb en mijn kinderen al helemaal.
En sturen ze niemand langs met een nieuwe decoder?
Hier is (gelukkig) alles prima verlopen.
Wat je ook kan doen is een bericht sturen met de melding dat je geen digitale tv hebt sinds drie weken via Twitter. Het account is @OrangeBENL
Ik weet dat ze daar altijd vlug en correct op antwoorden. Misschien kan dat één en ander versnellen.
nu maar hoe lang voor ze ook de prijzen de hoogste inschieten? ik ben ook lang bij telenet gewest want ze hadden de zeg wel de beste film zender tv satelliet die er ooit heeft bestaan overgenomen de naam was film net dan canal + en de ze bleven maar veranderen in het begin geen klagen alles ging goed niet zo duur en de films waren nog iets of wat maar dan begon het steeds maar weer opslag telkens problemen met die dicorder ze snappen geen bal van hun apparaten nog van techniek. de wachttijden waren erg lang waardoor de klanten er veel betaalde voor de telefoon kosten. ze schrijven in de krant dat het komt door de concurrentie dat ze klanten verliezen of ze hun abonnement opzeggen. maar wat ze er niet bijzetten of durven is hun beha,deling tegen over de klanten. ik ben nu overgestapt naar proximus op zich geen klagen je problemen worden bekeken en opgelost indien het mogelijk is.de prijs voor alles wat ik toen bij telenet had is minder de – punten zijn de vervelende kabels die je overal hebt en verplicht bent om te laten anders heb je geen beeld. een klein – puntje je hebt geen film kanalen zoals bij telenet had maar stoort mij niet echt want kijk toch bijna geen tv kijk naar internet gratis films en zo. de orange ken ik niet maar het is allemaal mooi als het nieuw is een keer uit de verpakking is het wat anders. enkel zou ik nog veranderen omdat die vele kabels mij storen en mijn woning aan de kleine kant is.
Vraagje, ik ben hier ook aan het overwegen om over te stappen, maar hoe zit het met de ‘kabelfactuur’ ? Vroeger kreeg je een jaarlijkse factuur voor je kabelaansluiting die tegenwoordig wordt verrekend in je maandelijkse Telenet factuur. Ga je bij Orange geen aparte factuur krijgen voor je aansluiting op de kabel ??? Want dit drijft de prijs natuurlijk weer wat op ….
Ik vermoed van niet maar om 100% zeker te zijn bel je best eens naar hun klantendienst. Of in een winkel van Orange gaan ze dat ook weten natuurlijk.
De kabelaansluiting zit al in het abonnement. Dat hebben ze me toch verzekerd bij Orange.Ik ben ook al 2 maanden probleemloos overgestapt van Telenet. Meer uit principe omdat er weer een prijsverhoging aankwam. Mijn internet is even snel als mijn Whop maar nu met onbeperkt volume. En nu deel ik Netflix met 4 personen voor 3 € per maand. Zodat ik de extra’s die Telenet had voor zijn meerprijs absoluut niet meer mis.
De overstap heb ik nog niet beklaagd.
@ Dirk: Wie toch problemen ondervindt met zijn aansluiting gaat misschien beter even een orange-shop binnen om zijn probleem uit te leggen.
Hey tom,
Voor vragen over Orange beantwoord ik ze graag voor je.
Als je wil komen wij uiteindelijk zelfs thuis langs en doen alles uit de doeken.
Meer info kan je vragen door een mailtje te sturen naar degreefjer@gmail.com
Ik help je gratis en vrijblijvend verder.
Jeroen dan mag je hier ook komen om alles eens uit te leggen.
Vooral wat betreft Internet wifi ok met bestaande kabel geen aansluiting en heb normaal dubbel boost
Hey Alfons,
Stuur jij mij een mailtje op degreefjer@gmail.com, dan kunnen we beter communiceren.
Vriendelijke groet,
Jeroen
Wel ik heb een vraag, nadat ik gesproken heb met de bedienden in de shop van Telenet en van Orange:
Hoe realiseer ik in een woning van een particulier, naast een bestaand abonnement van Telenet TV&Internet ook een abonnement van Orange TV&Internet.
Zelf na gesprek met de klantendienst van Telenet lijkt het NIET MOGELIJK om de twee tezamen in één huis te leveren!
De bedoeling is dat op gelijkvloers de bestaande Telenet modem/digicoder blijft bestaan voor oa Njam zender én email adresx@telenet.be te behouden
Op eerst verdieping moet dan Orange Internet komen voor intensief PC gebruik (mijn hobby) en TV (al dan niet met digicoder in slaapkamer).
Wat is nu het probleem? Volgens alle aangesproken leveranciers moeten er twee verschillende coaxkabels aansluitingen komen van buiten uit.
Heb jij hierop een antwoord? een oplossing?
Ik weet niet exact hoe maar het is zeker mogelijk want ik heb collegas die het doen. Maandag vraag ik het hen en post het antwoord dan hier.
Prima. Bedankt alvast.
Paul, volgens mijn collegas heb je een coax splitter nodig hiervoor. Bij hen heft de technieker van Orange (die zijn van de firma APK) Orange gewoon naast Telenet geinstalleerd blijkbaar.
Paul, ik ben nog steeds de correct info aan het vergaren. De eerste maand of eerste momenten loopt je Telenet en Orange gelijktijdig. Want je bent nog bij Telenet aangesloten als de Orange technieker je komt activeren. Dan pas zeg je Telenet op in de komende dagen/weken. Zoals ik in de mail al zei, raad ik dan gewoon aan bij 1 provider te blijven. Waarom beide combineren. Ik zoek de beste oplossing voor mijn klant, niet voor mijn portemonnee.
Het is wel de bedoeling om de 2 leveranciers te hebben, zo heb ik het beste van beiden in huis.
sinds vorige week overgestapt van telenet naar orange.Reden was prijsverhoging en vele extras waarvoor ik moest bijbetalen maar niet gebruik en tevredenheid van gsm abbonement.Tot nu toe zeer tevreden.Sneller internet en beter tv beeld(stuk tussengezet door technieker omdat signaal zwak was)Bij technieker van telenet nooit melding van gekregen.Wel één vraag .Hoe verander je de zendernummering van orange voor tv.Kan dat enkel bij favorieten ?Hoop dat ORANGE zo blijft en ze geen prijsverhogingen gaan doorvoeren.Dan gaan er nog vele klanten volgen denk ik.
ik ben ook aan het uitkijken om eventueel te veranderen , maar ben terughoudend door dat ik hoor dat je de reclameblokken niet kan doorspoelen bij opnames van orange. Klopt dit ??? Dank voor de info
Nee, dat klopt niet. Ik pak geregeld films op en ik kan doorspoelen zoveel ik wil, ook de reclame.
Hey Bossuyt, dit klopt helemaal, het wordt tijd dat mensen minder de dingen geloven die ze horen om Orange slecht te maken.
Stuur mij maar gerust een mailtje op degreefjer@gmail.com en ik help je met plezier verder en beantwoord alle vragen die jong hebt…
Vriendelijke groet, Jeroen
je kan dit wel doorspoelen de reclame van een opgenomen film of serie ik ben heel content van orange
Ik denk ook aan overstappen van telenet naar orange maar mijn zoon is een online gamer,gaat dit geen probleem geven
Hij kijkt ook veel voetbal en hebben nu ook het sportpakket dat gaat niet met orange maar he ben mij verteld dat ik een kastje kan kopen voor ong 85 euro dat ik op tv kan aansluiten en waardoor ik voetbal kan kijken via life stream,heb je daar iets meer uitleg over
Dag Peter,
Mijn zonen spelen ook online met hun playstation 4 en dat lijkt toch vlot te gaan. Ben zelf geen expert op dat gebied. Qua voetbal heb je 2 sportkanalen maar dat is buitenlands voetbal. Van dat kastje heb ik nog niet gehoord…
Hey Peter,
Allereerst dat bakje kan je niet vergelijken met het sportpakket.. Ja je vind er veel op maar als fervent voetbalkijkers zijn de streams niet altijd 100%. Soms wel soms niet…
Afhankelijk van de stream.
Gamen is geen enkel probleem! Ik game en stream veel en heb nog klanten die streamen en gamen nog nooit problemen gehad.. Ping is op deze snelheden vergelijkbaar met het snelste internet.
Wil je echt de snelheid (waar de meeste mensen niet aan komen) kan je altijd de boost optie voor 10 euro nemen.
Wil je vrijblijvend extra info kan je me altijd contacteren 🙂
Dus even kortsluiten , mensen stappen over vanwege de kosten van telenet om soms 10€ goedkoper uit te zijn ??? En al die problemen van orange hebben voor slechts 10€ en als je dan ontreveden bent neem je gewoon een upgrade van zoveel € ??? Om net zo duur uit te zijn als telenet waar meer zenders bij zijn , dus soms meer betalen bij orange dan bij telenet voor minder service ??? Waar zijn jullie toch mee bezig mannen
Mijn vraag is hoeveel series of films kan ik tegelijk opnemen bij orange heb nu Telenet maar is zo duur
Hoi hier willen we Orange gaan installeren, vraagje over de 2de decoder op je 2de tv deze kan alleen opnemen wat dan op je analoge kabel binnenkomt toch? Want je hebt toch alleen op 1 tv je digitale ontvangst. Grtjs
Nee hoor, ik kan met mijn decoder op mijn slaapkamer ook digitale films opnemen. Wat ik daar op neem moet ik wel daar kijken, je kan niet van de ene decoder op de andere kijken.
Beste Anita, overal waar je een coax kabel ter beschikking hebt, kan je een 2de digicorder plaatsen,en daar zal je overal digitale tv-ontvangst hebben. je kunt maximaal 4 decoders per woning plaatsen. Wat je op de harde schijf van je decoder opneemt, kan je enkel op die bewuste decoder bekijken.Grtjs
Snel zijn ze niet bij Orange om extra info te geven terwijl we twijfelen tss Wigo Business en Love: “Eén van onze medewerkers contacteert je binnen één week om je aanvraag te verwerken”.
Dan zijn we al verhuisd 😉
Oei, dat is minder, dat geeft niet direct de beste indruk natuurlijk
Idd Kristof, maar de kogel is door de kerk. Ondanks je positief verhaal; blijven we nog maar even bij Telenet. Zij komen morgen al langs! (was voor de concurrentie zeker niet waar geweest) 😉
Orange nog niet gehoord, maar we blijven opvolgen hoe ze het naar de toekomst doen en zien dan wel. Bedankt voor dit forum.
Dag orange gebruikers,
Maandag installatie orange tv + internet.
Technieker kon de activatie niet voltooien. hij zei dat ik dinsdag moest bellen om dit op afstand te laten activeren. Nu woensdag nog altijd niets in orde gebracht door orange group. We zijn 2017. Digitale televisie lukt nog steeds niet. Ik vind dit een serieuze teleurstelling dat dit probleem niet op 1,2,3 opgelost kan geraken. Ik denk eraan om eventueel mijn vertrouwde telenet account terug te laten gelden.
Nog mensen met dit toch wel lastig probleempje..
Hallo Kristof, hallo Bart. Eerst en vooral vind ik het super om zeer objectieve zaken te lezen zoals hier. De concurrentie is hevig tussen beiden, en iedereen moet dat voor zich een beetje inzien. Persoonlijk heb ik gekozen om als zelfstandige, Orange te verdelen, en dus ook mensen ondersteunen wanneer zij problemen hebben met hun diensten, daarom dat ik hier op inpik. Dus,Bart, als ik je verder kan helpen, doe ik dat met veel plezier, stuur me even jou gegevens in privé via Facebook bvb, en help ik je graag verder. Voor mensen die dan een installaties zouden willen inplannen, ben ik uiteraard ook tot hun dienst. Ik zal ook mijn best doen, om jullie te ondersteunen,hier op deze site.
Hallo Marina. Dit hangt af van het grondgebied waarop je woont. Vlaanderen en een deel van Brussel zijn grondgebied Telenet, en daar kan je maximaal 3 opnames tegelijkertijd opnemen. Wallonië,en deelgemeentes die door VOO beheert worden, daar zijn het maximaal 5 opnames tegelijkertijd. Ingewikkeld? Waarom is dat? Wel Orange huurt eigenlijk de kabel af van deze 2 operatoren en zijn dus gebonden aan bepaalde akkoorden die ze hebben moeten afsluiten. MVG
Hallo,
Misschien een domme vraag maar ik vind het nergens expliciet terug. Kan je bij Orange internet en tv nemen zonder gsm abo ? Momenteel zijn we sinds een jaar bij proximus voor gsm en tv/internet bij telenet. We hangen nog voor 1 jaar aan een abo bij oroximus. Zijn vooral van telenet niet tevreden. Dank je voor de respons
Kristien u zit nooit vast bij een provider. Wat wel zo is dat als u een gsm heeft bij het abonnement bij de overstap deze restwaarde moet betaald worden. Dit document vind u normaal bij uw factuur.
Bij Orange ‘moet’ er ook altijd een gsm abonnement genomen worden, maar dit kan bijvoorbeeld een heel klein abonnementje zijn en meestal bent u nog steeds goedkoper af dan bij een andere provider.
Neem gerust maar contact op met mij of het eens rustig te bekijken wat ik voor u kan betekenen.
Groetjes
Ik zit momenteel ook bij telenet en overweeg eventueel over te stappen. Op internet lees ik positieve dingen buiten één ding: tijdens het zappen zou audio en video voor een seconde niet synchroon lopen wat een storend effect geeft. Met een software-update zou dit verholpen kunnen worden. Is dit reeds verholpen?
Hey Charlotte,
Euhm dat is het eerste dat ik hier toch over hoor of misschien let ik er niet speciaal op. Stel nu nog dat dit zo zou zijn, en ik heb nog niet ondervonden. Is dit echt zo storend dat u een fikse besparing per maand zou laten staan hiervoor.
Zoals ik zei, ik persoonlijk merk daar niets van en ik heb ook nog van geen enkele klant die opmerking gekregen.
U leest positieve dingen, laat u dan niet tegen houden door dit ene kleine akkefietje als het er al zou zijn.
U neemt gerust contact met mij op en ik help u met alle plezier vrijblijvend verder.
Groetjes
Klantendienst: 0/10 en als ik -100 kon geven, dan was het -100.
Op di 18/07/17 heb ik mijn 1ste mail gestuurd voor mijn aansluiting (gsm-tv-internet).
Op za 22/07/17 nog eens een mail gestuurd. Ook klantendienst proberen te bellen maar niemand pakt op/
Bestaat die dienst wel? Uiteindelijk naar Orange Vilvoorde geweest maar die kunnen niets doen.
Tegen 28/07/17 dan maar eens dreigend naar klantendienst gebeld.
Ze “zouden” het geregeld krijgen voor 10/08/17 te komen installeren.
Plots gaat dat niet door omdat iemand van buiten Orange moet ‘langskomen’ voor de lijnen te testen en iets te doen met de Telenetmodem. Dus die vrouw aan de lijn van de klantendienst wist daar NIETS van.
Pas op vrijdag 18/08/2017 komen die van Infrax langs. Nu lees ik in mijn mail dat het donderdag 17/08/2017 is! Ik bel niet maar naar klantendienst (die bestaan toch niet) en als het zo zit dan hoeven ze niet meer langs te komen, voor mij. Ik heb speciaal van gsmprovider overgeschakeld omdat Orange zogezegd de goedkoopste is!
Klantendienst/Orange: -100/10
Di 18/07/17: Stuur mijn 1ste mail via hun website voor tv/internet/gsm aan te vragen.
Za 22/07/17: Stuur een 2de mail omdat ik van klantendienst noch via telefoon, noch via mail antwoord krijg. Bestaat die dienst wel?
Ma 24/07/17: Uiteindelijk naar Orange Vilvoorde geweest i.v.m tv-installatie maar die kunnen niets doen.
Vr 28/07/17: Dreigend naar klantendienst gebeld. Ze zouden “het geregeld” krijgen voor 10/08/17
Plots gaat dat niet door omdat iemand van Telenet moet ‘langskomen’ voor de lijnen te testen en dergelijke .
Do 18/08/17: De technieker van Orange komt langs.
Vr 19/08/17: Normaal gezien komt technieker van Telenet langs in de voormiddag.
Die moet blijkbaar niet binnen zijn, dus ik moet niet thuis blijven; terwijl dat mn mij het gevoel gaf dat ik thuis moest blijven daarvoor. De klant wordt niet geïnformeerd. Zowel Orange als Telenet spreken elkaar tegen en beschuldigen elkaar met de vinger i.v.m. deze situatie.
NOOIT MEER ORANGE.
WIL OOK GEEN DIGITALE TV MEER
Orange is er nog niet wat betreft klantenbediening, of bedienen van nieuwe klanten.. uiteindelijk toch maar opnieuw voor telenet gekozen..
Orange mag niks doen aan de kabel, die is niet van hun. Geloof mij, Telenet werkt gigantisch tegen. Zet maar geen lettertje verkeerd op het overgangscontract of Telenet stuurt terug sorry die klant kennen wij niet. Terwijl dit heel makkelijk te vinden is. Waarom kon een Orange shop niks doen?
Ik kan het verhaal zelfs niet volgen.. was orange al actief en dan komt Telenet de lijn testen?
Telenet verliest massa’s klanten aan Orange. Waar denkt u nu zelf dat het probleem zou kunnen liggen dan.
Voor mijn overstap van telenet naar Orange heeft het even geduurd omdat Telenet de boel tegenhield door een bepaalde code niet door te geven. Foei Telenet. Ik was van in de beginne klant bij telenet, maar het werd me allemaal te duur !
Ik heb toch nog een vraagje : een opname bekijken via de app op Ipad zou dat in de toekomst haalbaar zijn. Nu kan je enkel de opnames op TV bekijken .
Hoi,
een dikke maand geleden ook overgestapt van Telenet naar Orange wegens Telenet die te duur was en nog duurder dreigde te worden.
Alles tip top, maar ik ervaar wel een minder goede surfervaring. Filmpjes op Youtube of nieuwssites haperen heel vaak wat ik bij Telenet niet ondervond.
Daarnet het bewijs gekregen dat ik misschien zelfs bij Telenet had moeten blijven. Ik heb namelijk kaarten voor offline gebruik in een gpsapp gedownload op het Telenetwifinetwerk van mijn zus. Iets wat bij mij thuis tergend traag verliep, met haperingen zelfs gebeurde bij mij zus in no time.
Als iemand me kan vertellen hoe dat zou kunnen verholpen worden én bij Orange te kunnen blijven, be my guest!
Groet
Philippe
Raar want ik ondervind dat niet. Ik had bij Telenet wel een basispakket qua snelheid, misschien dat jij één van de supersnelle pakketten had?
In ieder geval ik lees mee, misschien dat iemand een tip heft.
Ik ben proximus klant en heb veel probleem met beeldstoring .
Ik heb namelijk aansluiting via het elec.met
Kan orange dit probleem opvangen?
Indien ja schakel ik onmiddelijk over naar orange
Albert
Bij Orange komt het beeld binnen via coax kabel en niet via xDSL zoals bij Proximus. Normaal gezien zou het beeld beter moeten zijn dan.
Hallo
We zitten momenteel bij Telenet met zowat alles.
En inderdaad Orange lijkt wat de prijszetting betreft heel interessant.
Echter ik vind op hun website niets terug over een ‘eigen website’.
We hebben nl een eigen website bij Telenet waarvoor we op maandbasis 3 € betalen.
Bestaat er iets dergelijks ook bij Orange?
Dank u
Francis
Nee, voor zover ik weet niet. Het is enkel toegang tot internet. Ik denk zelfs dat ze geen email adressen geven.
Hallo Kristof, ik ben bij een Orange verdeler binnengestapt en zij hebben dit bevestigd.
Ik zou dus mijn website op een andere webhost moeten zetten.
Heb je bij Telenet zelf een domeinnaam of is het iets in de genre van users.telenet.be/xxxx? Als je de website nu verhuist naar een eigen domeinnaam dan heb je ineens wel email adressen enz. en ben je niet langer gebonden aan een provider natuurlijk
Het is een .be dus kan denk ik inderdaad gemakkelijk over te zetten. De email adressen die we gebruiken zijn a lang geen .telenet meer.
Hoi, kan ik een orange-box die ik van collega koop aansluiten op een 3de tv?
Sinds een paar weken zijn we ook hier gezwicht voor de goedkopere abonnementen van Orange… (nota: bij Telenet betaalden we 140euro, bij Orange zal dit ons 80euro kosten)
Voorlopig nog geen noemenswaardige problemen ondervonden behalve een eenmalige reboot en een paar mislukte opnames…
Nu hebben we ondervonden dat die mislukte opnames komen door 2 programma’s tegelijkertijd op te nemen… ze staan tussen de lijst van de opnames, maar bekijken lukt niet (opstart met zwart scherm en na een 2tal seconden terug naar opnameoverzicht).
Nog mensen met dit “probleem”?
We passen ons aan natuurlijk, maar bij de overstap was wel meegedeeld dat 2 opnames en live kijken mogelijk was… dan wil ik daar natuurlijk wel gebruik van maken…
Ik zou toch eens naar de klantendienst bellen hoor. Bij mij lukt dat wel…
Hey Kristof, wat gebeurt er met de hardware van Telenet?
Dien je dit zelf achteraf binnen te brengen of neemt die Orange technieker dat mee?
Als ik mij goed herinner heb ik die binnen gedaan bij een Telenet Center. Sowieso de Digibox wel maar ik weet niet meer wat ik met die kabelmodem gedaan heb.
Ben van telenet naar proximus gegaan en die telenet modem ligt hier nog altijd. De digi recorder is binnengeleverd en dat was alles.
Hallo, ik heb nog een vraagje, aangezien ik ook aan het overwegen ben om te veranderen naar Orange Love. Zit nu bij Telenet en heb een e-mailadres met @telenet.be. Wat is dit bij Orange? Al mn mails komen toe in mn Outlook (Windows10). Krijg je bij Orange ook e-mailadressen? (heb ook 2 aliassen). En is dit ook configureerbaar met Outlook? Alvast bedankt! Jammer dat je de dag van vandaag nog geen e-mailadressen kan overzetten zoals je gsm nummer. Is voor mij een groot probleem, aangezien ik deze ook dagelijks gebruik voor mn werk. (en dan moet ik 100-en mensen inlichten..) Dat is momenteel het enige dat me tegenhoud om te veranderen.
Ok sorry! … dit heb ik net gevonden op de website van Orange: “Als je je mailadres nog 18 maanden en/of je webruimte nog 6 maanden wil houden, moet je dat aanvragen bij je oude operator. Orange biedt geen e-mailadres aan.” … Dus geen e-mailadressen bij Orange die je dan elke dag automatisch binnen krijgt in je Outlook.. Dat is super jammer.. (Maar de info is misschien interessant voor andere mensen).
Ja, maar als je toch opteert van te veranderen zou ik ineens gaan voor een @gmail.com adres.. Dat is onafhankelijk van operator en heb je in principe voor altijd. Als je nu naar Orange gaat en binnen een jaar naar ergens anders heb je weer hetzelfde voor met het email adres
Ik ben op het ogenblik niet zo tevreden over mijn keuze. Op 2 November in de winkel (Meir) een aanvraag gedaan voor het LOVE pakket. 10 dagen daarna werd de installatie gedaan, maar de modem kreeg geen signaal. Blijkbaar moest er nog iets gebeuren aan de buitenkabel aan de gevel. Een soort filter of zoiets tussen uitnemen op de kabel. Nu een anderhalve maand later, 4 telefoons en een bezoekje naar de winkel heb ik nog steeds geen signaal. Blijkbaar is er een misverstand tussen de 2de en de 3de verdieping, waarbij telenet die de kabel beheerd de boel op hold zet, ondanks dat dit wel (2de dus) op de aanvraagformulier staat. Is dit nu een gestuntel van Orange of een smerige zet van Telenet? Ik denk een combinatie van beide! Telenet profiteert volgens mij van het gestuntel van Orange, omdat zij toch het beste weten op welke verdieping het systeem afgesloten is geweest. Hopelijk heb ik deze week mijn signaal.
Ja, hopelijk komt het snel in orde! Wat zeggen ze op de klantendienst van Orange?
Ik krijg altijd iemand anders die dan weeral moet zoeken in hun systeem. Ze kennen me daar al intussen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Dat is om gek te worden inderdaad!
De klantendienst werkt ook met Twitter https://twitter.com/orangebenl
Als je daar in het openbaar stuurt dat je al 4 weken zonder signal zit zullen ze misschien vlugger reageren… (Ik weet niet ofje Twitter hebt)
Ik moet zeggen dat ik nog geen problemen heb gehad gelukkig dus heb de klantendienst ook nog niet nodig gehad.
Ik heb juist telefoon gekregen. Goed nieuws. Er komt een installateur van orange. Een installatie plaatsen. Dat heb ik intussen al een maand. Goe bezig. Ik heb geantwoord dat mijn probleem gekend is bij orange. Ze gaat da eens onderzoeken. Wa moet ik daar nu van denken?
Ga hier maar eens voor zitten:
Ook ik vond dat Telenet te duur was en maakte de overstap naar Orange. Het installeren op zich was een makkie, de afspraak met de technieker veel moeilijker. Ze bleven mij elke keer te bellen voor de installatiedag, terwijl ik hun elke keer doorverwees naar mijn vrouw, dit omdat ik overdag nooit thuis ben, zelfs het abonnement staat op haar naam. Na 1(één) maand hadden ze dat eindelijk begrepen.
Na de installatie konden we onmiddellijk kijken, mijn vrouw miste echter njam.tv, die zit namelijk niet in het pakket. Onze decoder kreeg de gekste kuren, spontane reboots, software-updates, en dat alles terwijl we wilden kijken.
De kleuterdesk, euh sorry service desk dan maar gecontacteerd. Vanalles hebben ze geprobeerd, tot ik het beu was en ze meldde dat ze de boel konden komen opladen. Toen is een technieker ter plaatsengekomen en heeft de decoder willen vervangen, tijdens de registratie liep er iets fout en kon men de decoder niet registreren. Ik diende 1(één) week te wachten.
Ik heb daarop terug contact opgenomen met hun support dienst. De dame aan de telefoon was zeer onbeleefd, met momenten grof. De decoder heeft men na 2 dagen eindelijk aan de praat gekregen en is momenteel stabiel.
Toen ik meldde dat mijn 100 mb verbinding slechts een maximale snelheid van 70 mb haalde wist deze onbeschofte dame me te melden dat dit voor orange voldoende was. Toen ik haar wees op bedrieglijke reclame, ze adverteren namelijk 100 mb, vond ze dat geen punt. Dat is gebruikelijk in IT land. Kon deze dame toch ook niet weten dat ik al 30 jaar werkzaam ben binnen het IT landschap. En dat dit NIET gebruikelijk is.
We hebben sederdien niemand van Orange meer gehoord, ook werd er op geen enkel moment een compensatie voorgesteld voor het leed wat ze ons aandeden.
Tot vorige week iemand van orange belde om het abonnement van orange te verlengen (gsm). Ik heb dit bovenstaande verhaal aan de vriendelijk meneer vertelt. Deze empathische man had veel begrip voor onze situatie en wilde me geen nieuw gsm abonnement meer verkopen tot hij deze zaak ging uitzoeken.
Hoera!! Jammer genoeg hebben we de man niet meer terug gehoord!
Dus conclusie, neen aan orange, ik onderzoek terug de andere optie’s. Ze proberen wel hard hun best te doen, maar het platform is onvoldoende matuur en klantenservice blijft een werkpunt.
Ps weet iemand hoe je universele afstandsbediening van Samsung de decoder (type sgs733mb) kan bedienen of de afstandsbediening van orange de home cinema van Sony kan aanspreken. Ik zit hier nog steeds met 2 afstandsbedieningen.
Ik heb hetzelfde probleem, weet je ondertussen al een oplossing?
Ikzelf gebruik mijn bakje van Orange voor mijn decoder en mijn tv. Mijn versterker moet ik nog apart bedienen…
Op 2 Januari, is het 2 maanden geleden dat ik het Love pakket heb besteld. Tot op heden heb ik nog steeds geen internetsignaal op mijn modem ondanks 5 telefoons, 1 bezoek aan de winkel en 1 messenger bericht aan de klanten -en technische dienst. Orange moet dit blijkbaar nog activeren. Dat is daar een knoeiboel. Morgen nog eens bellen. Ni goe, is het Sorry-Orange-kijk-en-surf-nu-telenet. Daarna mijn verhaal openbaar op Facebook.
Ik heb een vraag over mijn Pandora/Telenet mailaccount.
Het grootste deel van mijn mailverkeer is via dit account.
Mijn Live- en Gmail-accounts worden amper gebruikt.
Wat gebeurt er als ik overstap naar Orange?
Ik vermoed dat ik dan geen gebruik meer kan maken van mijn Pandora/Telenet-mailaccount?
Dat klopt, als je opzegt bij Telenet kan je nog een tijdje gebruik van maken en dan is het gedaan..
Beste dank, Kristof.
Beste,
U kan via de webmail van Telenet instellen dat tot 18 maanden de mail die u daar nog toe krijgt geforward wordt naar een anders adres.
Na 18 maanden zal normaal alles wel omgezet zijn.
U moet dit wel kenbaar maken aan telenet voor ze u afsluiten en niet erna.
Alle overige vragen en met de overstap help ik u graag verder.
Vriendelijke groet,
Jeroen
Even iets verduidelijken: bij een internet abbo van 100Mbps zal je deze snelheid nooit in werkelijkheid halen. Je haalt ergens tussen 40Mbps en 70Mbps afhankelijk van je apparatuur enz… Vroeger had ik bij Telenet 25Mbps nu bij Orange haal ik 65Mbps.
Voorbeeld bij Orange: Arend aan 26€ onbeperkt bellen en 10GB data + gratis coyote en filmtickets, Internet 100Mbps (onbeperkt) + TV aan 49€ per maand = 75€ in totaal. Bij Telenet zijn er volgende mogelijkheden: Kong 4GB mobiel en 500min bellen aan 20€ + TV & Fiber 100 (datalimiet van 200GB) aan 66.90€ = 86.90€. Als u onbeperkt internet nodig hebt doordat u Netflix hebt dan moet u tv & fiber 200 nemen (hier hogere snelheid wel nl. 200Mbps) maar ze kost wel 78.90€ = 98.90€. Als daarbovenop mobiele data en onbeperkt bellen ook belangrijk is voor u en u komt niet toe met 4GB dan is de enige optie WIGO van 110€ per maand. Dus even samenvatten bij Orange 75€ bij Telenet 86.90€ of 98.90€ of 110€ = 11€, 23€ ofwel 35€ meer per maand.
Voor mezelf is het een besparing van 420€ per jaar. Voor anderen kan dat maar 150€ zijn maar dat zal afhangen van u noden. Enige dat ik nog wil meegeven is breng in kaart wat u werkelijk nodig hebt en vergelijk dat bij verschillende providers. Als u kabel wenst dan zijn er maar twee optie nl Orange en Telenet. Veel vergelijkplezier aan allen in 2018 🙂
Intussen wacht ik al bijna 2 maand en een half op mijn internetconnectie. Ik bel elke dag naar die klantenservice en heb een klacht ingediend bij de dienst klachten. Geen enkele vorm van verbetering. Sukkels zijn dat. Hun enige sterkte is idd de prijs zoals autobot888 berichtte. Als dat verschil niet zo groot was, ging ik naar telenet.
Dag Frank
Overstap Telenet naar Orange verloopt vlot. Maar ik denk dat overstap Proximus naar Orange minder vlot verloopt want daar stap je over van telefoondraad naar de kabel en komt er meer bij te kijken. Hoe dan ook hopelijk is het ondertussen allemaal opgelost en kan ondertussen surfen.
Hey, autobot888. Nee, helaas. Ik mag de eer hebben om degene te zijn die het langst op zijn Orange internet kan wachten, denk ik. Door dat ze daar zo een knoeiboel van hebben gemaakt, hebben ze mijn aansluiting geschrapt en een nieuwe terug aangemaakt. Blijkbaar geraakten ze daar zelf niet meer aan uit. Op 2 februari komt er een Orange technieker, die mijn huidige, nieuwe installatie komt vervangen door een nieuwe installatie. Dus terug vanaf 0. Dan is het exact 3 maanden geleden dat ik in de winkel een aanvraag had ingediend. Nochtans is daar alle gegevens correct ingevuld door de dame. Ik hoop ditmaal dat het lukt. Niet alles is negatief. Ik heb compensaties gekregen waar ik toch zeer tevreden mee kan zijn. Maar had liever gehad dat dit niet gebeurd was, maar het is wat het is. Hopelijk op 2 februari eindelijk internet en TV.
Als je voordien al een kabel abbo hebt gehad verwacht ik geen problemen. eerst telenet gehad en nu proximus. als ik naar orange ga zie ik geen problemen. Alle coax kabel ligt er nog.
Ben zelf net overgeschakeld van Telenet naar Orange en dat is bijna allemaal perfect verlopen. Zaterdag online aangevraagd, 10 seconden later al telefoon van een vriendelijke dame om alles te regelen. Vrijdagnamiddag tussen de afgesproken uren zijn ze langsgeweest om de switch te doen en alles werkte direct probleemloos. Snelheid is gewoon identiek als Whop of Fiber100 bij Telenet (100Mbps/10Mbps), dit heb ik onmiddellijk getest via de speedtest van Ookla. Digicorder moet niet onder doen voor die van Telenet, ik vind ‘m zelfs aangenamer op het ontbreken van een display na. Je hebt ook meer zenders dan bij Telenet en Eleven Sports zit bv. gewoon mee in het pakket! Heb ook het gevoel dat het WIFI-bereik van de modem groter is dan bij Telenet.
Voor Yelo behelp ik mij voorlopig via o.a. Stevie, maar binnenkort komt er volgens Orange ook een livestream optie in hun app.
Het ontbreken van een TV-theek boeit me niet, die prijzen vond ik toch absurd.
Het enige wat niet goed verloopt is de nummeroverdracht van mijn vriendin haar mobiel abonnement (van MV naar Orange). SIM-kaart binnen de 2 dagen ontvangen en online geactiveerd volgens de bijgevoegde instructies, maar een week later is het nog steeds niet in orde. Via FB contact opgenomen en die beloven telkens dat het binnen 24u/48u in orde gaat zijn, maar het blijkt niet goed te komen. In de winkel van Orange kunnen ze niet helpen omdat het online is aangevraagd, tot zover de klantenservice… Moet ook zeggen dat je bij Telenet meestal binnen de 30 min antwoord krijgt op FB en dat dit bij Orange pas na een paar uur is.
Volgens mijn laatste facturen bespaar ik meer dan 40€ per maand door de overstap en mis ik eigenlijk niets, in tegendeel. Hoop alleen dat het mobiele abonnement zo snel mogelijk in orde komt.
Amai, stevige review!
Dat van die app zou echt wel handig zijn. Hopelijk komt die nummer overdracht ook nog in orde.
Hey Lars, bij een collega van mij heeft het ook wat langer geduurd voor zijn klanten die van MV kwamen over te zetten. Meestal gaat dit toch vrij vlot bij de andere providers. Onze nieuwe modems zijn kwalitatief vrij goed inderdaad (ook de oudere). Maar de nieuwe zijn nog beter. Heeft u meerdere nummers overgebracht of enkel dat van de vriendin? U mag altijd een mailtje sturen of via onze facebookpagina een berichtje sturen en kijk ik ook even mee wat ik kan betekenen voor je. Extra kortingen die je online en in de winkel niet kan krijgen zijn ook bij mij beschikbaar. Welkom bij Orange. Vergeet zeker de tv app niet te installeren (opnemen vanop afstand, tv verzetten vanop afstand, etc) . Veel plezier!
Bedankt voor de reacties. De nummeroverdracht is gelukkig de dag na deze post in orde gekomen, niet binnen de beloofde 24u, maar wel 2u later. Ondertussen ook van een collega vernomen dat zijn overdracht van MV naar een andere provider niet vlot was verlopen, dus ik leg de schuld niet volledig bij Orange :).
Wij hebben maar één nummer overgezet, maar als de ontvangst goed is en mijn vriendin tevreden is, stap ik misschien in de toekomst ook over met mijn mobiel. Proximus is er in geslaagd om hun Android app volledig te verprutsen en dat sleept ook al maanden aan, waardoor ik mijn prepaid verbruik niet goed kan opvolgen.
De tv app had ik al geïnstalleerd voor Orange was langs geweest, die doet z’n werk maar kan wel wat opfrissing gebruiken :).
Fijn om te horen dat het toch in orde is. Als je achteraf de overstap maakt contacteer me zeker is en ik kan er wel nog een extra kortingske uitpersen dan. Ook als je andere mensen weet die willen overstappen. Groetjes
4 maanden klant hier en het is 1 ellende. Tv kijken zou ontspannend moeten zijn… niet bij orange! Digirecorder blijft maar rebooten, opnames mislukken… en orange slaagt er maar niet in het probleem op te lossen. Weekends zonder tv, geen enkele compensatie gekregen.
Maandag bel ik voor een nieuwe digirecorder en als ik die niet krijg ben ik weg.
Oei, dat klinkt inderdaad niet goed!! Hebben ze de digicorder nog niet eerder vervangen?
Beste, Heeft u een dossiernummer gevraagd, ik vind dat u nog veel geduld hebt! Indien niet 1 aanvragen en telkens naar dit dossier verwijzen.
Vraag eens achter een nieuwe voeding, waarschijnlijk heeft u nog degene met het knopje ( in de draad verwerkt).
Ik hoop dat je snel zonder zorgen tv kan kijken.
Allemaal goed en wel Kristof dat overstappen naar Orange tot je de eerste problemen tegenkomt en dan begint het spelletje bij Orange, ik vraag mij trouwens af waar die deskhelpers zitten? Algerije Spanje of …? Ik heb mijn lesje wel gehad bij Orange en ben terug naar mijn vertrouwde Telenet gegaan na enkele betwistingen en al dat gedoe aan de lijn. Betaal terug liever die 10 € meer aan Telenet want in feite als je alles op een rijtje zet en de diensten bij beide providers goed vergelijkt, dan ben je niet goedkoper af bij Orange. Ik wacht wel tot de markt echt opengegooid wordt voor andere spelers die nog goedkoper en betere service verlenen. Misschien ligt het ook een beetje aan Testaankoop die soms verkeerde (moedwillig of niet) informatie verstrekt en de mensen in verwarring brengt. Als laatste wil ik nog zeggen dat ik een familielid heb die voor Orange werkte en abonnementen verkocht, maar daar ondertussen is opgestapt door alle problemen en desinformatie.
Dag Marc,
Bedankt voor je verhaal. Ik heb gelukkig nog niet te veel problemen gehad maar ik lees in de reacties hierboven min of meer dezelfde feedback. Zelf ben ik niet helemaal objectief en ik weet dat er hard wordt gewerkt aan de service maar dat is een proces met veel vallen en opstaan blijkbaar.
Zit nu een 3 maand bij Orange en ben tot nu toe nog steeds tevreden. Het blijft een grote besparing voor ons (+-40€/maand) en ik mis eigenlijk niets van Telenet. De eerste factuur kwam niet overeen met het afgesproken bedrag (10€ te weinig) maar dit werd in de 2e maand gecorrigeerd. Dit kwam omdat het mobiele abonnement pas een week later geactiveerd was. Een vermelding hiervan op de eerste factuur had wel duidelijker geweest.
Het enige minpunt als ik echt iets moet zoeken is de decoder van Orange, die vertoont toch kleine gebreken:
– reeds 2x vastgelopen waarbij enkel de stekker uittrekken een oplossing bood
– de eerste 3 seconden na het wisselen van kanaal gaat het beeld even in slow motion en loopt dit hierdoor niet gelijk met het geluid
– de HD is kleiner dan die van Telenet want die loopt een pak sneller vol
– na het aanzetten heb ik soms geen beeld, enkel geluid, even kanaal omhoog/omlaag lost dat op
– de tv-gids toont de laatste dagen verkeerde of geen informatie (film te bepalen??)
– en als laatste misschien het meest irritante: hij heeft geen display dus je hebt geen klok en kan ook niet zien op welk kanaal je staat zonder de afstandsbediening te gebruiken
Op de support hebben we al beroep moeten doen en via FB is de wachttijd wel iets langer dan bij Telenet merk ik (+-2u >< +- 30min). Voor de factuur had mijn vriendin gebeld met haar Orange nummer naar het gratis nummer van Orange, maar haar wouden ze niet verder helpen omdat het abonnement op mijn naam stond. Ze werd doorverwezen naar de Klantenzone om contact op te nemen, maar daar kan je dus nergens contact opnemen met Orange… beetje belachelijk.
De beloofde app die alternatief voor Yelo moet bieden is er nog niet, maar voorlopig behelp ik mij met Stevie en VRT Nu etc … welke beter werken dan Yelo.
Van het kastje (van Orange) naar de muur (van Telenet) en terug … ze zijn ermee aan het rammelen!
Op maandag 9 april valt mijn internet uit, digitale tv blijft werken – Orange gebeld, volgende dag technieker binnen – alles getest, hier binnen is niets mis, ook niet aan de modem – het probleem zit bij de “provisioning” van Telenet – Orange maakt een ticket aan, Telenet-technieker komt vrijdag – je verbinding is van node veranderd, dat klopt maar da’s een probleem van Orange, met een nieuwe modem is dat zo opgelost – maandag komt een Orange-technieker toch een nieuwe modem zetten – zelfde probleem – “provisioning” van Telenet – Telefoneren met de technische dienst van Orange: wij wachten op “feedback” van Telenet – dat duurt intussen meer dan een week??? – telefoneren met Telenet: wij hebben niets te maken met het internet van Orange, die Telenet-technieker is gehuurd door Orange – ik heb al 14 dagen geen internet en Orange krijgt dat niet opgelost! Da’s toch niet meer normaal!
Straks zal ik dus noodgedwongen terug moeten naar Telenet om over internet te kunnen beschikken, sorry Orange
Ja.. zo ziet u maar.. Alles is goed voor Telenet om Orange stokken in de wielen te steken. Ze verliezen er enorm veel klanten aan en nu doen ze het zo maar…. Schande is het! En Orange krijgt de slechte naam.. Ombudsman inschakelen. Want u gaat dus terug naar Telenet die wat het feitelijke probleem zijn van het geheel… Wou dat ik ook een monopolie had op de kabel en men klanten zo kon behandelen.. Ze blijven toch.
Ik heb daarnet telefoon gekregen van Orange ivm de compensatie. Ik surfte voor 85 euro via mijn mobiel en krijg van Orange 10 euro compensatie. BELACHELIJK! Ik ben woest.
Beste, als je verandert naar Orange, hoe kan je al je opgeslagen e-mail berichten overzetten van Telenet naar Orange. Kan dat in blokken of moet dat één per één gebeuren en hoe doe je dat
Makkelijkste is om je Telenet account en je nieuwe e-mail adres in een mail client te configureren en je mails te verslepen. Ik heb mijn Telenet account en Gmail account in Outlook 2016 toegevoegd, dan eerst in de webmail van Telenet een forward ingesteld om al mijn nieuwe mails automatisch door te sturen naar mijn Gmail en daarna in mijn Gmail account een map aangemaakt ‘Telenet’ en daar mijn hele inbox van Telenet naartoe gesleept via Outlook 2016. Je kan dan ook op je Gmail nog een regel instellen dat alle mails die van je Telenet account geforward zijn automatisch naar die map verplaatst worden om het overzichtelijk te houden.
Het was wel een paar uur werk om op alle sites waar ik mijn Telenet account gebruikte om in te loggen mijn e-mail adres aan te passen naar mijn Gmail adres, maar achteraf bekeken zeker de moeite waard.
Een gouden tip is dus om nooit de e-mail van je provider te gebruiken! Spaart je een hoop werk, daar ben ik nu ook achtergekomen.
Dag Kristof,
in je originele post schrijf je “je kan dus geen programma’s herbekijken”. Je bedoelt dan dat ik bv vandaag geen programma kan bekijken dat gisteren stond geprogrammeerd, correct? Maar (zoals blijkt uit je andere uitleg) had ik dat programma de dag zelf wel kunnen opnemen en nadien bekijken, klopt?
Tweede vraag: wij hebben Rigo met 4 GSM abonnementen aan 140€. Als ik de Orange site goed lees, zal ik dus een pak meer betalen voor Love en Arend voor 4 SIM kaarten, of vergis ik me?
Mvg
Dag Dirk,
1: Dat klopt, programma’s die opgenomen zijn kan je op eender welk moment herbekijken. Bij Telenet heb je echter die terugkijk-optie waarmee je programma’s kan terugkijken zonder ze op te nemen. Dat kan bij Orange niet.
2: Dat durf ik niet zeggen… Ik vermoed dat niet alle SIM kaarten een Arend abonnement moeten hebben… Best even vrijblijvend informeren in een Orange shop of misschien zelfs via hun klantendienst…
Hey Dirk, ik ben er 100% van overtuigt dat u geen 4 arenden nodig heeft. Tot nu zelden een klant gezien die niet bespaart op de overstap naar Orange. Sinds vandaag is er ook een nieuw tarief gelanceerd en de overgie tarieven zijn aangepast. Niet in de zin van prijs maar wel in de zin van meer voor dezelfde prijs. Bij Telenet is het binnenkort meer euro’s voor hetzelfde. U stuurt mij maar is een mailtje en ik bekijk het graag op maat voor u. Als u overkomt met 4 gsm’s geef ik u zelfs 15% korting op het duurste abonnement bij Orange. Dit levenslang. Meer info vrijblijvend bij mij te verkrijgen.
Beste wordt er nog een analoog signaal meegestuurd via de kabel biij Orange. Dit is nog bij Telenet. Is maar een kwestie om geen 2de digibox te moeten huren. Alvast bedankt!
Jazeker , ik heb een tweede TYV in de keuken . Alleen met een analoog signaal zonder decoder . grtjs
Dinsdag om 13u30 technieker langs geweest om Decoder te vervangen slechte serie, liep dagelijks vast. Nieuwe decoder moet opnieuw geactiveerd worden maar dat lukt blijkbaar niet, al elke dag gebeld met orange en gingen telkens het nodige doen. Juist een sms gekregen dat het waarschijnlijk nog een hele tijd kan duren. Spijt dat ik weg ben bij telenet, daar was het telkens dezelfde dag opgelost. Slechte service bij orange. Als er mensen van orange meelezen mijn dossier nummer is 41523109.
hier gisteren installatie door orange, probleem om modem te activeren technieker beloofde mij binnen de 4u online te zijn. Nu 1 en halve dag later nog geen internet. Bij de klantendienst wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. vrijdag niet in orde terug naar telenet en een aangetekend schrijven dat ik orange in gebreke stel plus ik geen enkel factuur zal betalen wat dan ook. oja nog mailtje naar test aankoop en ombudsdienst ook!
Heb de laatste tijd veel last van storingen gewoon zwart beeld soms 2 dagen niet en dan wel 20 keer per uur dacht aan de hdmi kabel maar heb die al 3 keer vervangen
Helaas een bedroeven slechte ervaring met Orange achter de rug. Via internet meldde ik me aan voor het Love-abonnement. De dag nadien werd ik reeds gebeld door het callcenter, heel vriendelijke medewerker. Tot het moment dat mijn afspraak voor installatie moest gemaakt worden: hun software herkent geen appartementen. Ze gingen mij later op de dag terug bellen. Twee weken later: geen telefoon. Ik bel zelf naar de klantendienst: 45 min aan wachtmuziek zonder een medewerker aan de lijn te krijgen, ik geef uiteindelijk op. Ik stuur een contactaanvraag via de website. Ik krijg een automatische mail dat men mij binnen de 3 werkdagen zal contacteren. Een week later: geen respons. De dag erna ga ik een Orange Store binnen, daar waren ze allesbehalve vriendelijk. Via internet aangevraagd, daar kunnen zij toch niks aan doen. Na lang aandringen gaven ze mij dan zg een rechtstreeks telefoonnummer van de activatiedienst. Dit probeerde ik bij thuiskomen uit. Bleek de gewone klantendienst te zijn. Tot 3x kreeg ik een medewerker aan de lijn, telkens zou men mij doorschakelen met de juiste collega. 2x wachtmuziek, die na aantal minuten gewoon afgebroken werd. 3e maal kreeg ik zelfs geen wachtmuziek bij de doorschakelen, lijn werd gewoon afgebroken. Ik gaf opnieuw op. Ik stuurde via messenger een bericht. Paar uur later kreeg ik antwoord, begon die medewerker gewoon afspraken in te plannen zonder te vragen of dit voor me paste. Heb deze dus moeten annuleren, ook dit nam verschillende telefoons in beslag, want ik bleef maar mails krijgen met bevestigingen dat ze die dag gingen langskomen, terwijl ik niet thuis was. Ook had ik een aantal vragen gesteld via messenger, op geen enkel krijg ik antwoord, ze worden vakkundig genegeerd als het hen niet uitkomt. Uiteindelijk heb ik de hele boel afgeblazen. Dit is werkelijk de slechte ervaring in klantenservice die ik ooit ervaren heb. Niemand weet wat ze doen, ze zijn niet vriendelijk vanaf de eerste seconde dat je naar de klantendienst belt of berichten stuurt, laat staan in de winkels. Ze mogen dan zg de goedkoopste op de markt zijn, hun service is gewoonweg slecht, en dan betaal ik liever het dubbele waar ik weet dat ik altijd correct en snel geholpen wordt, ongeacht het probleem. Ik was nog niet eens klant en werd meer dan een maand aan het lijntje gehouden, wat zou het wel niet zijn als je effectief klant bent? Totale teleurstelling is de enige conclusie die hieruit voortkomt.
Ook belangrijk, je data op je gsm worden automatisch verdubbeld zodra je tv en internet hebt.
Ik ook ben overgestapt naar Orange… en ondertussen terug naar Telenet. Het enige waarom ik was overgestapt was voor de prijs, maar wat heb ik me dat beklaagd.
Via orange.be een afspraak gemaakt voor love + 2 gsmabo over te zetten.
De eerste twee keer is er niemand komen opdagen van orange op afspraak, de 3de keer wel en is de TV netjes opgezet, internet kregen ze niet meteen klaar, maar ging werken een uur tot 2 uur na vertrek…. Niet dus.
Ik heb in totaal 15 dagen zonder internet gezeten. Orange belt nooit terug, een absolute ramp.
Wel 100 keer gebeld, het enige dat ze konden zeggen was dat ik absolute prioriteit had… 15 dagen lang. Uiteindelijk verplicht terug naar Telenet moeten gaan.
Ze hebben me dan wel een compensatie gegeven van 10€ per maand op mijn gsmnummers. Gewoonweg lachwekkend.
Nu kwam de eerste factuur aan, klopte er ook weer niets van. Ze zagen in het systeem dat ik het goed had aangevraagd, maar ik moest een migratieforumier invullen om het recht te zetten. De support zegt zelf ook dat het daar een ramp is om te werken. Support is blijkbaar uitbesteed en heeft niets te zeggen. Heb mijn gsm bij deze ook terug overgezet naar Telenet.
Ik betaal liever iets meer voor goede service dan wat minder voor absolute rommel.
Deze valt onder het de slogan “pay peanuts get monkeys!”
Heb jij wss brute pech gehad ( overal loopt wel eens iets mis ) . Wij ook overgestapt om dezelfde reden en zelfde Pack . Alles prima verlopen , zonder zorgen en volledig in orde .
Klinkt helaas bekend. Vorige zomer Love pakket aan onze bestaande 4 gsm-abonnementen toegevoegd : 4 weken geen internet + ettelijke keren hun helpdesk-telefoonlijn-menu doorworsteld. Altijd lag het volgens Orange aan Telenet (die iets moesten vrijgeven voor decoder/modem), volgens Telenet lag het aan Orange, maar we hadden wel steeds “prioriteit”… Momenteel nog bij Orange, voorlopig schijnt alles te werken nu, maar had ik het geweten, hadden we toch een andere keuze gemaakt.
zopas overgestapt naar orange maar ben al de ganse tijd aan het bekijken hoe ik iedereen die nu mailt naar mijn telenet adres kan automatisch doorsturen naar gmail heb al via mijn telenet webmail kopie naar gmail .maar hoe kan ik dit nog vlotter doen verlopen?
Ik heb er korte metten mee gemaakt en iedereen per kerende een mail met het nieuwe adres gestuurd . Dan stopt het redelijk vlug .
Hoe zit het met het geheugen vd digicorder ts telenet en orange
Om dezelfde reden ( prijs ) overgeschakeld van Telenet naar Orange . Heb nu pack voor 2 gsm’s , internet, en TV voor € 79/maand . Bel gratis tussen de twee orange nummers . Was inderdaad ook wel tevreden van Telenet , nooit geen bemerkingen over gehad en al klant van +/- begin 2000 ( ik denk 2003) . Maar scheelde nu toch +/- 10-15 / maand . Inderdaad wat aanpassingen en zoeken bij nieuwe installatie , maar nu ook zeer tevreden bij Orange .
Een vraag. Mijn vader ziet graag veldrijden. Bij Telenet kan je de wedstrijden zien die door Telenet worden utgezonden (niet degene die door Sporza uitgezonden worden). Is dit op de één of andere manier ook mogelijk bij Orange? Waarschijnlijk niet maar toch maar eens vragen om zeker te zijn.
Is Orange goedkoper: Digitale TV, internet en vaste telefonie pakket?
Hallo Chris, ik weet niet of deze vraag of relevant is. Maar uiteraard kan dit via Orange. Wil je weten hoe?
ook overgestapt naar orange, perfecte service, al paar keer klein probleempje die aan mijzelf lag steeds direct verholpen door helpdisk , was van in begin trouwe klant van telenet en ik zweer je… ze maken het u moeilijk als je vertrekt, sturen facturen en prutsen met teruggave van huurgelden decoders en wifi versterkers, NOOIT MEER TELENET!!!
Super tevreden met orange, 7 maand aangesloten.
Geen enkel spijt van overgang telenet naar orange, laat je niet bang maken, maar meneer over 3 maanden ben je bij ons terug – laat me niet lachen – !
whop off whoppa kostte ons 79euro per maand, dan nog 2 gsm bij mobile vikings a 15euro pr maand.
Nu is ons totaal rekening ongeveer 80euro, voor ons 30euro per maand minder. We hebben geen vaste lijn meer, maar bel wel onbeperkt met 1 van beide gsms via orange.
Op de overstap nu een jaar geleden was het even druk moment, ik heb ongeveer 1 maand gewacht op de installatie, dan de dag na installatie telenet opgezegd. Het leukste moet dan nog komen, dan kun je met een grote smile die oude reuzedecoder gaan afgeven – let op – print zeker het juiste formuliertje die je ontvangt op mail af of je mag terug naar huis met je oude brol.
En in de telenet store stonden we daar op dat moment in rij (ja in rij van 10 personen om onze decoders te gaan afgeven, waarvan er 6 naar orange overschakelen en 4 proximus).
Geloof me vrij orange groeit en blijft groeien, ik heb ook al gehoord dat ze bezig zijn met netflix integratie in de decoder, dat dit op termijn er ook aankomt, nog een pluspuntje dus voor sommigen. En niet terugspoelen inderdaad heb ik niet meer, je kan bijna alles online gratis herbekijken op de tv zender sites. En stel je decoder in, vanop je gsm desnoods als je het vergeten bent. Via de orange app kun je ook live tv kijken, werkt goed.
Heb je gehoord van heer Bubuza? De grote spreukengieter die alle dingen kan doen met zijn krachtige spreuk? Ik ben een paar jaar geleden verliefd geworden op Ronny en onze relatie was prachtig in die zin dat onze vrienden jaloers op ons waren. Twee maanden geleden reisde Ronny naar Dubai voor vakantie en toen hij terugkwam, veranderde alles over hem, hij stopte me te bellen en elke keer als ik hem belde, nam hij me niet op of belde hij niet terug, dus ging ik naar zijn huis en zag hem met Sarah en de zoenden toen ik binnenkwam. Ik huilde en ging naar mijn vrienden House en zij vertelde me over Lord Bubuza dus ik nam contact op met Lord Bubuza Via WhatsApp en vertelde hem mijn verhaal en hij reageerde, ik deed alles wat hij me vertelde en een paar uur later riep Ronny me en huilde en smeekte hem hem te vergeven. hij kwam naar mijn huis, knielde en huilde en smeekte me om te vergeven en hem terug te nemen … Ik deed het en vandaag leven we gelukkig getrouwd. Heer Bubuza is een man van zijn woord, hij heeft veel mensen geholpen en hij kan u ook helpen … Neem contact op met Lord Bubuza Via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com of via WhatsApp: +1 505 569 0396
Goedenavond, ik krijg regelmatig reclame op FB over Orange, vandaag opnieuw, een aanbod van 89€ per maand, inclusief 2x gsm, terwijl ik nu 103€ per maand betaal bij Telenet.
Eerst eens rustig de berichten gelezen op het forum en ik hou zeker een positief gevoel over voor een overstap.
Ik heb wel 2 vraagjes
– De modem in ons appartement blijft dus gewoon hangen en enkel de decoder moet vervangen worden en voor de rest is het de software op tv, laptop en gsm’s die aangepast moet worden, klopt dit?
– Wat gebeurt er met signaalversterker van Telenet die het signaal de kamer laat overbruggen om een internetkabel naar de decoder te kunnen aansluiten zodat ik tot 14 dagen vooruit zou kunnen programmeren, kan dit ook met Orange? ( de modem staat namelijk op een ongelukkige plaats en het is een huurappartement )
Hallo Peter. Ikzelf ben ook een verkoper van Orange. De modem die er nu hangt, wordt vervangen door eenzelfde exemplaar van Orange. De reden waarom dat dit gebeurt, is omdat deze specifiek voor de klant wordt geconfigureerd. De decoder wordt ook vervangen. De signaalversterker van Telenet kan u blijven gebruiken. Deze zorgt namelijk alleen maar voor overdracht van het netwerksignaal. Kan wel zijn dat die opnieuw moet geconfigureerd worden. Opnames programmeren kan ook via de app op je smartphone, zelfs als je bijvoorbeeld in Tanzania zit 🙂
Voor vragen kan je mij steeds contacteren….
Privacy kent men niet meer bij telenet en nog minder klantvriendelijkheid.
Ik ben jaar en dag klant geweest bij telenet en in 2017 heeft iemand 6 keer onrechtmatig toegang gekregen tot mijn webmail.
Ze stuurde naar zichzelf pornografisch mails en dat ten tijden van me too. Ja, er hing een gevangenis straf van 5 tot 7 jaar boven mijn hoofd en voor wat dan nog???? Was het strafbaar? Neen er staat niets in het strafwetboek, ik was beschuldig voor “Virtuele aanranding van de sexuele eerbaarheid”, ja virtuele verkrachting. Hoe doe je dat?? En dat omdat Telenet Iemand die toegang heeft gekregen tot mijn mail, en tot 5 maal mijn paswoord heeft veranderd??
Waar zijn dan mee bezig.
Maar dat is niet alles, ik had jaren gewerkt met anderen mensen aan uitvindingen die de natuur te goede kwamen, en ja deze zijn ook vernietigd.
Hoe kan dit? Wel ik heb enkele paswoorden in mijn webmail gestoken, omdat ik ze overal wilde gebruiken, maar door dat ze toegang kreeg heeft deze persoon bijna 1 Tb aan gegevens vernietigd, maar ook mijn website stopgezet, mijn bank online proberen te leeg te halen, enz. Ja de schade loopt op tot in de honderden miljoenen euro.
Maar telenet zegt dat het hun probleem niet is, maar het bedrijf dat je gegevens bewaard moet deze ook beschermen, maar telenet niet.
Omdat ik geen bewijs van deze uitvinden en de schade, maar had van de uitvindingen en inhoud van mijn cloud dienst geen bewijzen, tja alles is gewist en de dienst opgezegd, dus ook geen bewijzen. Geen bewijzen zegt mijn advocaat, geen vergoeding.
Pech.
Maar sinds kort wordt Telenet geplaagd door script schrijvers die je gegevens en vooral je paswoord achter halen en zo mails versturen vanuit jou account.
Wat als er iemand dreigmails naar iemand anders stuurt via jou account? Pech voor u, bewijst het dan maar eens dat jij het niet was.
Dat gaat niet, je kunt het niet bewijzen en Telenet doet alsof hun neus bloed.
Pech dan zal ik u komen bezoeken in het gevang. Geloof je het niet? Wel vraag het maar aan de honderden mensen die elke week bellen naar telenet, vraag het maar hun omdat hun account gehackt is.
Bewijzen? Wel ja die kan ik je geven : http://www.mediafire.com/file/i3kffjnkff76fsc/Telenet_+48+uur+om+te+betalen.pdf
En ook een andere dreigmail: http://www.mediafire.com/file/i26f96s66n9vj0f/hacking+deel+1+word.doc
Ik hoop dat jullie nadenken voor het te laat is want op telenet moet je niet rekenen. De politie doen niets, ookal heeft de laatste hacker al de mensen in mijn adres boek ook lastig gevallen, dan doen ze nog niets, zowel de politie als Telenet niet.
Mijn advies, Ga er ASP weg want je kunt heel problemen vermijden.
Ik zie hoer veel tevreden klanten van Orange. Blijkbaar is hun service en kwaliteit niet voor iedere klant hetzelfde. Overgestapt sinds 31 januari van Proximus naat Orange, en moet zeggen, heb ik mij dit al elke maand beklaagd. Mensen zagen over 10 a 20€ per maand verschil dat Orange goedkoper is.
Alleen zit dat verschil wel ergens bij andere BETERE providers.
Opnemen bij Orange is een ramp. Je neemt een programma op en de helft staat niet geregistreerd, dan nog maar te zwijgen over hun geweldig ontvangst bij de gsm abonnementen en hun service.
Meer en deels verbreekt de lijn meermaals tijdens het bellen, nogal professioneel als zelfstandige naar mijn klanten toe.
Je kan geen films huren, en niet herbekijken, noch terugspoelen.
Finale van het verhaal.
Ja Orange is goedkoper, maar er zit wel een ENORM verschil tov Proximus en Telenet hun aanbod.
Je moet appelenen met appelen vergelijken, dus niet een abbo van orange aan 80€ tov een abbo bij Telenet aan 100€.
Want dan heb je natuurlijk bij Telenet veel meer ontvangst met je gsm, veel meer mogelijkheden bij digitale tv en vooral de kwaliteit.
Orange 1 op 10, Proximus 5 op 10 en Telenet 8,5 op 10.
Heb ze alle 3 getest en Telenet springt er met nek en schouders boven uit.
Gelukkig kunnen we dus kosteloos volgende maand die Orange nest opzeggen en terug gaan naar Telenet.
ORANGE NOOIT MEER!!!!!!
I have been following this discussion to understand how people feel about Telenet. It Seems reactions and feelings are mixed.
There may be lots of other problems with orange, like TV recordings and other stuffs, however i noticed that no one is really complaining about internet and that is just the only service that i am after. So I guess for me, their cheap internet wins the day.
Thank you all.
Here the don’t spy on you like in China so you me feel very lucky he ?
ik ben opgeroeid met Radio en pas sinds 1968 hadden we onze éérste 2 de hands Zwart – Wit tv en daar hebben we lang genot van gehad tot ver eind jaren 70 , toen waren TV’s nog echt iets wat lang mee ging nu moet ze kapot gaan na 5 jaar.
Maar goed daar gaat het niet echt over , ik heb géén tv kabel aansluiting meer sinds Telenet de BBC’s er afgooide dat was het einde voor mij. Mis ik tv ? nee niet echt , heel in het begin was het wel wat afkicken maw aanpassen. Maar ik ben nooit echt een grote TV kijker geweest alhoewel ik vroeger best wel veel keek. Maar het aanbod is de laatste 15 a 20 jaar zoveel veranderd en er is zoveel pulp bij gekomen dat je overal heel erg veel van het zelfde ziet.
En ik heb ook echt géén zin meer om elke 20 min reclame te moeten zien door men strot geduwd worden. Ja ik weet het het zijn inkomsten anders kunnen ze niet leven. Ik ben al sinds midden jaren 70 met media bezig en dat was eerst radio en later is daar tv bij gekomen. Dus ik ken de markt wel een klein beetje alleen volg ik niet echt op de voet maar hou het wel wat in de gaten.
Ik heb bij Telenet nu alléén internet zonder telefoon of digitale tv en ik betaal € 28 en nog wat , en wat bij tegen valt is dat je pas iets goedkoper denkt uit te zijn ? maar schijn bedriegt door een trippel pakket te betalen , als er daar één ding bv niet van nodig hebt of niet wenst te gebruiken dan is dat veel geld.
Ik kijk naar enkele programma’s via het internet en daar ben ik best redelijk tevreden mee. Maar ik mis eigenlijk wel de tv zoals die in de jaren 70 was met amper 6 a 8 tv zenders en dan had je niet echt veel te kiezen maar je had wel veel meer leukere programma’s en dat mis ik wel een beetje , want pulp tv das zonde van je tijd en het geld dan lees ik liever een boek of draai ik aan men korte golf ontvanger maar ook daar is de lol er af en stikt het van de ruis maw oa led lampen china , plasma tv’s , pc’s , modem’s allemaal storing in de vorm van ruis om zot van te worden.
Ps Een gsm heb ik niet want ik wil er niet afhankelijk van zijn en het kost handen vol geld zeker als je niet echt veel belt dan heb ik zo een wandelende praatpaal lul toetter nie nodig , ik hekel mensen die in de supermarkt hun hele privé leven vertellen en dan vragen ” welke pizza moet ik kopen voor jou want je smaak hebben ze niet ? ” belachelijk dat je daarvoor veel geld betaalt om meer niks te zeggen dan wel iets.
Ik heb een hekel aan zulke mensen als je boodschappen doet dan ben je niet met die telefoon bezig ze zijn allemaal zwaar verslaafd en altijd bang dat ze een één bericht zouden missen oh en das erg he ?
” Doe gewoon normaal dan doe je al zot genoeg ”
Mvg Herman