Digital Forum Online Services

Let me take care of your online business!


Sorry Telenet, ik kijk en surf nu via Orange

Sorry Telenet, ik kijk en surf nu via Orange

Het zijn lastige tijden voor Telenet en Proximus vrees ik. Nadat ze jaren slechts met twee waren om TV diensten in Vlaanderen aan te bieden moeten ze sinds enkele maanden nu ook rekening houden met TV nieuwkomer Orange.

Orange is natuurlijk niet geheel nieuw in het TV landschap want tot midden vorig jaar heette Orange gewoon Mobistar en onder die naam hebben ze al eens eerder geprobeerd van een TV aanbod te lanceren. Toen werkte het nog met een schotel antenne en dat bleek een regelrechte flop te zijn. Het nieuwe aanbod dat ze nu op de markt hebben gebracht is iets helemaal anders en nu ik het zelf heb, ben ik er zeker van dat dit wel een succes zal worden.

Laat mij toch eerst zeggen dat ik niet ontevreden was van Telenet, integendeel. Jaren heb ik TV gekeken via Telenet en eigenlijk heb ik nooit problemen gehad. Waarom ik dan toch de overstap gemaakt heb leg ik hieronder uit.

Waarom Orange TV en internet in plaats van Telenet?

Eerst en vooral moet je weten dat het aanbod van Orange via dezelfde kabel binnenkomt als dat van Telenet. De internet modem is ook hetzelfde, enkel de decoder is van een ander type. Op zich is er qua apparatuur en kwaliteit dus niet veel verschil.

De reden dat ik veranderd ben heeft niks te maken met kwaliteit of apparatuur. Ik las ergens in de krant dat Telenet zijn prijzen opnieuw gaat verhogen binnenkort en ik zag net een advertentie van Orange waarin ze voor 39 euro TV + Internet aanboden en ik dacht “Ach, waarom ook niet…”.

Ik ben een Orange shop binnengestapt op vrijdagmorgen en de dame achter de kassa heeft onmiddellijk mijn gegevens ingegeven en de woensdag daarop was alles al geïnstalleerd. Ze later er dus geen gras over groeien bij Orange!

De installatie op zich was zoals je mag verwachten: technieker was op tijd en op een uurtje heeft hij zowel beneden als boven een decoder geplaatst en geconfigureerd. Daarnaast heeft hij nog wat uitleg gegeven over het internet en gezorgd dat we wisten hoe we ons moeten aanmelden op de Wifi. Niks op aan te merken dus So far, So good.

Opties en verschillen met Telenet?

Het verschil zit hem niet alleen in de prijs maar ook in de functionaliteiten. Orange is een pak goedkoper maar je hebt wel iets minder functionaliteiten dan bij Telenet. Hieronder geef ik een opsomming.

Terugkijk TV en films bestellen

Bestaat enkel bij Telenet. Bij Orange kan je de TV wel op pauze zetten en beperkt terugspoelen maar je kan dus geen programma’s herbekijken of films of series huren.

Voor het verschil in prijs kan je natuurlijk wel Netflix aanschaffen als je absoluut spullen wil huren.

Smartphone App en kijken op de tablet

Met Telenet Yello kun je TV kijken op je smartphone of op je tablet en ook dat is iets dat bij Orange niet bestaat. Ik gebruikte deze optie zowieso nooit dus ik mis het niet. Ik heb wel voor 9 euro in de maand een extra decoder besteld en die op mijn slaapkamer laten installeren. Voor die 9 euro kan ik nu ook boven films opnemen en alle digitale zenders bekijken.

Bij Orange hebben ze net als bij Telenet ook een app waarmee je films of series vanop afstand kan opnemen. Een leuke bijkomstigheid is dat je met de app ook je tv kan bedienen. Je smartphone kan je gebruiken als afstandsbediening dus.

orange tv

Internet snelheid en volume

In het aanbod zit ook internet en qua snelheid merk ik niet echt een verschil met Telenet. Dat hangt waarschijnlijk ook af van je computer. Bij Telenet heb ik wel al een paar keer extra surfvolume moeten bijkopen en voorlopig is dit bij Orange niet van toepassing want je krijgt onbeperkt download volume.

Uitgaande mailserver Orange Belgie

Bij Telenet kan je de smtp.telenet.be gebruiken voor alle uitgaande mail, ook als je werkt met een eigen domeinnaam. Bij Orange hebben ze zo geen uitgaande server. Voor emailadressen van Hotmail, Google, enz. kan je de smtp servers van die providers gebruiken en voor eigen domein namen gebruik je de smtp servers van je eigen domein. Die kan je opvragen bij de hosting maatschappij als je ze niet weet.

Als dat allemaal niet lukt kan ook out.be.iops.be gebruiken.

Series opnemen en wissen via Orange TV

Je kan series programmeren zodat alle afleveringen automatisch worden opgenomen. Waar ik wel wat achter gezocht heb is hoe je alle afleveringen van een serie in één keer kan wissen. Je moet bij opnames op de folder van die bepaalde serie gaan staan en dan op de afstandsbediening onderaan op ‘delete’ drukken.

Aanbod TV en radio zenders Orange vs Telenet

Ik heb ze niet allemaal één voor één vergeleken maar je hebt min of meer dezelfde zenders als bij Telenet. Wat mij wel opgevallen is, is dat je geen Njam TV meer hebt maar wel een extra National Geographic. Voor de liefhebbers, je hebt gratis ook 2 kanalen van Penthouse.

Eleven Sport is een betalende optie en daarop kan je internationale voetbal, NBA, enz. kijken. Geen Belgisch voetbal dus.

UPDATE: Vanaf nu is Eleven Sport ook gratis

 

Op de website van Orange staat een (beperkte) FAQ waar ze antwoord geven op een paar vragen:

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie

Ik heb zelf ook al een paar kleine issues gehad en die heb ik hieronder gezet.

Problemen met Orange TV en hoe los je ze op

Ik ben nog altijd een tevreden klant maar heb ondertussen wel al een paar kleine problemen gehad. Gelukkig allemaal zaken die vlug opgelost waren en waarvoor ik de helpdesk dus nog niet nodig heb gehad.

Decoder loopt vast

Dit heb ik al één keer voorgehad. Ineens had ik zwart beeld en als je op de afstandsbediening drukte zag je wel het lichtje op de decoder flikkeren maar er gebeurde niks meer. Ik heb van een collega gehoord dat hij hetzelfde heeft voorgehad maar hij had stilstaand beeld.

Oplossing: haal de stekker achteraan in de decoder er een paar seconden uit en steek hem er terug in. Je krijg dan een scherm dat zegt ‘Booting’ en na enkele minuten werkt alles weer zoals het hoort. Opgenomen programma’s blijven gewoon beschikbaar.

Radiozenders verdwenen

Op mijn tweede decoder had ik ineens geen radio zenders meer. De stekker er uit halen hielp in dit geval niet.

Oplossing: in het menu ‘Instellingen’ kan je de decoder terug naar fabrieksinstellingen zetten en dan is het opgelost. Hierbij moet je wel opnieuw de taal instellen, de posten zoeken, enz. Het lijkt wat omslachtig maar is ook op een paar minuten opgelost. Ook hier blijven de opnames beschikbaar.

Heb je zelf al problemen ondervonden of heb je nog vragen? Laat maar weten in de commentaren.


PreSummerSales NL 640x150

 

Conclusie

Ik ben een tevreden klant! Ik spaar geld uit (zelfs als ik Netflix neem) en ik heb in plaats van één nu twee decoders. Het is natuurlijk nog wat vroeg om het aanbod op lange termijn te evalueren maar voorlopig zit het echt wel snor.

Hou er wel rekening mee dat die 39 euro niet alles is wat je betaald. Je moet ook een mobile abonnement nemen en hoeveel daarvan de meerkost is hangt af van welk abonnement je juist neemt. Wil je extra veel surfvolume op je gsm dan ga je natuurlijk meer betalen dan bij een basis abonnement.

 

 

Kristof Luyten
Duizendpoot bij DF Online Services, Social Media en WordPress liefhebber.
Blogger op Sixpacks.be , Koken-met-kids.be, Gadgets-kopen.be en Stralendgezond.be. Gastschrijver op verschillende andere blogs en in diverse magazines.

Ik help u ook graag verder met het onderhoud van uw website of als freelance blogger.

Contacteer me via onderstaande kanalen voor meer info.

  • Erik -

    Wel even nuanceren, 39€ is slechts in combinatie met een Aren telefoonabonnement (@39€), heb je een lager abonnement, dan betaal je 49€/maand.
    Ikzelf heb Arend wat op zich voor een zware data verbruiker zoals mezelf interessant is met 10 GB mobiele data inbegrepen!
    Orange is eigenlijk per se niet goedkoper, maar doordat er een aantal services niet inzitten komt het wel goedkoper uit, wat een enorm pluspunt is, je moet niet een hoop “verplichte ” dikwijls ongebruikte services betalen!

  • Kristof Luyten
    Kristof Luyten -

    Klopt Erik, bedankt voor je verduidelijking. Ben nu een paar weken verder en ben ondertussen ook de nieuwe interface al gewoon. Het enige dat ik soms nog mis is die terugkijk tv als ik iets ben vergeten opnemen. Maar ja, je hebt het programma gemist maar het scheelt je 10 euro op de maand.

  • Tim -

    Ik ben sinds vandaag ook overgestapt naar Orange, tijdens het opzeggen van Telenet zeiden ze tegen mij dat ik nog facturen van Telenet kan ontvangen voor werken aan de kabel in de straat in de toekomst. Ze zeiden dat dit facturen van €300 kunnen zijn. Ik heb hier niets van gehoord bij Orange, heb jij enig idee hoe dit kan?

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Dag Tim, nee, ik heb geen idee hoe dit zou kunnen. Als je geen klant meer bent van Telenet lijkt het mij vreemd dat ze nog facturen zouden sturen. Als zij infrastructuur werken doen aan de kabel lijkt me dit iets dat ze aan Orange moeten doorrekenen en zeker niet aan de klanten van Orange.

  • Tony -

    De verdwenen radiozenders krijg je terug door bij instellingen de weergave van kanalen van “tv zenders” naar “alle zenders” te veranderen. Waar dit precies staat weet ik niet uit mijn hoofd maar ik heb dit onlangs zelf ook meegemaakt. Dus reset naar fabrieksinstellingen is niet nodig 😉

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Nieuwe tips heb ik niet voor de moment maar ik heb wel gehoord dat Eleven Sport nu gewoon gratis bij het pakket zit en niet meer extra betalen. Als er voetbal liefhebbers in huis zijn is dit wel leuk meegenomen.

  • Dirk -

    Ik ben ook overgegaan van Proximus. Ik heb daar echter spijt van. Al drie weken sinds de installatie geen digitale tv. Beeld gewoon zwart. Decoder ondertussen geregistreerd, codes staan dubbel in de decoder. Helpdesk denk dat er kleuters bellen, al drie keer alles opnieuw moeten uitleggen … Ik ben het beu aan het worden.

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Oei, dat is dik kl#te zoals ze zeggen! Ik zou gek worden als ik drie weken geen tv heb en mijn kinderen al helemaal.
      En sturen ze niemand langs met een nieuwe decoder?

      Hier is (gelukkig) alles prima verlopen.

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Wat je ook kan doen is een bericht sturen met de melding dat je geen digitale tv hebt sinds drie weken via Twitter. Het account is @OrangeBENL

      Ik weet dat ze daar altijd vlug en correct op antwoorden. Misschien kan dat één en ander versnellen.

  • Daniel Claeys -

    nu maar hoe lang voor ze ook de prijzen de hoogste inschieten? ik ben ook lang bij telenet gewest want ze hadden de zeg wel de beste film zender tv satelliet die er ooit heeft bestaan overgenomen de naam was film net dan canal + en de ze bleven maar veranderen in het begin geen klagen alles ging goed niet zo duur en de films waren nog iets of wat maar dan begon het steeds maar weer opslag telkens problemen met die dicorder ze snappen geen bal van hun apparaten nog van techniek. de wachttijden waren erg lang waardoor de klanten er veel betaalde voor de telefoon kosten. ze schrijven in de krant dat het komt door de concurrentie dat ze klanten verliezen of ze hun abonnement opzeggen. maar wat ze er niet bijzetten of durven is hun beha,deling tegen over de klanten. ik ben nu overgestapt naar proximus op zich geen klagen je problemen worden bekeken en opgelost indien het mogelijk is.de prijs voor alles wat ik toen bij telenet had is minder de – punten zijn de vervelende kabels die je overal hebt en verplicht bent om te laten anders heb je geen beeld. een klein – puntje je hebt geen film kanalen zoals bij telenet had maar stoort mij niet echt want kijk toch bijna geen tv kijk naar internet gratis films en zo. de orange ken ik niet maar het is allemaal mooi als het nieuw is een keer uit de verpakking is het wat anders. enkel zou ik nog veranderen omdat die vele kabels mij storen en mijn woning aan de kleine kant is.

  • Tom -

    Vraagje, ik ben hier ook aan het overwegen om over te stappen, maar hoe zit het met de ‘kabelfactuur’ ? Vroeger kreeg je een jaarlijkse factuur voor je kabelaansluiting die tegenwoordig wordt verrekend in je maandelijkse Telenet factuur. Ga je bij Orange geen aparte factuur krijgen voor je aansluiting op de kabel ??? Want dit drijft de prijs natuurlijk weer wat op ….

      • JP -

        De kabelaansluiting zit al in het abonnement. Dat hebben ze me toch verzekerd bij Orange.Ik ben ook al 2 maanden probleemloos overgestapt van Telenet. Meer uit principe omdat er weer een prijsverhoging aankwam. Mijn internet is even snel als mijn Whop maar nu met onbeperkt volume. En nu deel ik Netflix met 4 personen voor 3 € per maand. Zodat ik de extra’s die Telenet had voor zijn meerprijs absoluut niet meer mis.
        De overstap heb ik nog niet beklaagd.
        @ Dirk: Wie toch problemen ondervindt met zijn aansluiting gaat misschien beter even een orange-shop binnen om zijn probleem uit te leggen.

    • Jeroen -

      Hey tom,

      Voor vragen over Orange beantwoord ik ze graag voor je.
      Als je wil komen wij uiteindelijk zelfs thuis langs en doen alles uit de doeken.
      Meer info kan je vragen door een mailtje te sturen naar degreefjer@gmail.com
      Ik help je gratis en vrijblijvend verder.

  • bart Matthé -

    sinds vorige week overgestapt van telenet naar orange.Reden was prijsverhoging en vele extras waarvoor ik moest bijbetalen maar niet gebruik en tevredenheid van gsm abbonement.Tot nu toe zeer tevreden.Sneller internet en beter tv beeld(stuk tussengezet door technieker omdat signaal zwak was)Bij technieker van telenet nooit melding van gekregen.Wel één vraag .Hoe verander je de zendernummering van orange voor tv.Kan dat enkel bij favorieten ?Hoop dat ORANGE zo blijft en ze geen prijsverhogingen gaan doorvoeren.Dan gaan er nog vele klanten volgen denk ik.

  • bossuyt -

    ik ben ook aan het uitkijken om eventueel te veranderen , maar ben terughoudend door dat ik hoor dat je de reclameblokken niet kan doorspoelen bij opnames van orange. Klopt dit ??? Dank voor de info

  • Peter -

    Ik denk ook aan overstappen van telenet naar orange maar mijn zoon is een online gamer,gaat dit geen probleem geven
    Hij kijkt ook veel voetbal en hebben nu ook het sportpakket dat gaat niet met orange maar he ben mij verteld dat ik een kastje kan kopen voor ong 85 euro dat ik op tv kan aansluiten en waardoor ik voetbal kan kijken via life stream,heb je daar iets meer uitleg over

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Dag Peter,

      Mijn zonen spelen ook online met hun playstation 4 en dat lijkt toch vlot te gaan. Ben zelf geen expert op dat gebied. Qua voetbal heb je 2 sportkanalen maar dat is buitenlands voetbal. Van dat kastje heb ik nog niet gehoord…

    • Jeroen -

      Hey Peter,
      Allereerst dat bakje kan je niet vergelijken met het sportpakket.. Ja je vind er veel op maar als fervent voetbalkijkers zijn de streams niet altijd 100%. Soms wel soms niet…
      Afhankelijk van de stream.

      Gamen is geen enkel probleem! Ik game en stream veel en heb nog klanten die streamen en gamen nog nooit problemen gehad.. Ping is op deze snelheden vergelijkbaar met het snelste internet.
      Wil je echt de snelheid (waar de meeste mensen niet aan komen) kan je altijd de boost optie voor 10 euro nemen.

      Wil je vrijblijvend extra info kan je me altijd contacteren 🙂

  • Anita -

    Hoi hier willen we Orange gaan installeren, vraagje over de 2de decoder op je 2de tv deze kan alleen opnemen wat dan op je analoge kabel binnenkomt toch? Want je hebt toch alleen op 1 tv je digitale ontvangst. Grtjs

    • Rudy Tellier -

      Beste Anita, overal waar je een coax kabel ter beschikking hebt, kan je een 2de digicorder plaatsen,en daar zal je overal digitale tv-ontvangst hebben. je kunt maximaal 4 decoders per woning plaatsen. Wat je op de harde schijf van je decoder opneemt, kan je enkel op die bewuste decoder bekijken.Grtjs

  • steven -

    Snel zijn ze niet bij Orange om extra info te geven terwijl we twijfelen tss Wigo Business en Love: “Eén van onze medewerkers contacteert je binnen één week om je aanvraag te verwerken”.
    Dan zijn we al verhuisd 😉

      • Steven -

        Idd Kristof, maar de kogel is door de kerk. Ondanks je positief verhaal; blijven we nog maar even bij Telenet. Zij komen morgen al langs! (was voor de concurrentie zeker niet waar geweest) 😉
        Orange nog niet gehoord, maar we blijven opvolgen hoe ze het naar de toekomst doen en zien dan wel. Bedankt voor dit forum.

  • Bart -

    Dag orange gebruikers,

    Maandag installatie orange tv + internet.
    Technieker kon de activatie niet voltooien. hij zei dat ik dinsdag moest bellen om dit op afstand te laten activeren. Nu woensdag nog altijd niets in orde gebracht door orange group. We zijn 2017. Digitale televisie lukt nog steeds niet. Ik vind dit een serieuze teleurstelling dat dit probleem niet op 1,2,3 opgelost kan geraken. Ik denk eraan om eventueel mijn vertrouwde telenet account terug te laten gelden.
    Nog mensen met dit toch wel lastig probleempje..

    • Rudy Tellier -

      Hallo Kristof, hallo Bart. Eerst en vooral vind ik het super om zeer objectieve zaken te lezen zoals hier. De concurrentie is hevig tussen beiden, en iedereen moet dat voor zich een beetje inzien. Persoonlijk heb ik gekozen om als zelfstandige, Orange te verdelen, en dus ook mensen ondersteunen wanneer zij problemen hebben met hun diensten, daarom dat ik hier op inpik. Dus,Bart, als ik je verder kan helpen, doe ik dat met veel plezier, stuur me even jou gegevens in privé via Facebook bvb, en help ik je graag verder. Voor mensen die dan een installaties zouden willen inplannen, ben ik uiteraard ook tot hun dienst. Ik zal ook mijn best doen, om jullie te ondersteunen,hier op deze site.

  • Rudy Tellier -

    Hallo Marina. Dit hangt af van het grondgebied waarop je woont. Vlaanderen en een deel van Brussel zijn grondgebied Telenet, en daar kan je maximaal 3 opnames tegelijkertijd opnemen. Wallonië,en deelgemeentes die door VOO beheert worden, daar zijn het maximaal 5 opnames tegelijkertijd. Ingewikkeld? Waarom is dat? Wel Orange huurt eigenlijk de kabel af van deze 2 operatoren en zijn dus gebonden aan bepaalde akkoorden die ze hebben moeten afsluiten. MVG

  • Kristien -

    Hallo,
    Misschien een domme vraag maar ik vind het nergens expliciet terug. Kan je bij Orange internet en tv nemen zonder gsm abo ? Momenteel zijn we sinds een jaar bij proximus voor gsm en tv/internet bij telenet. We hangen nog voor 1 jaar aan een abo bij oroximus. Zijn vooral van telenet niet tevreden. Dank je voor de respons

    • Jeroen -

      Kristien u zit nooit vast bij een provider. Wat wel zo is dat als u een gsm heeft bij het abonnement bij de overstap deze restwaarde moet betaald worden. Dit document vind u normaal bij uw factuur.
      Bij Orange ‘moet’ er ook altijd een gsm abonnement genomen worden, maar dit kan bijvoorbeeld een heel klein abonnementje zijn en meestal bent u nog steeds goedkoper af dan bij een andere provider.
      Neem gerust maar contact op met mij of het eens rustig te bekijken wat ik voor u kan betekenen.
      Groetjes

  • Charlotte -

    Ik zit momenteel ook bij telenet en overweeg eventueel over te stappen. Op internet lees ik positieve dingen buiten één ding: tijdens het zappen zou audio en video voor een seconde niet synchroon lopen wat een storend effect geeft. Met een software-update zou dit verholpen kunnen worden. Is dit reeds verholpen?

    • Jeroen -

      Hey Charlotte,
      Euhm dat is het eerste dat ik hier toch over hoor of misschien let ik er niet speciaal op. Stel nu nog dat dit zo zou zijn, en ik heb nog niet ondervonden. Is dit echt zo storend dat u een fikse besparing per maand zou laten staan hiervoor.
      Zoals ik zei, ik persoonlijk merk daar niets van en ik heb ook nog van geen enkele klant die opmerking gekregen.
      U leest positieve dingen, laat u dan niet tegen houden door dit ene kleine akkefietje als het er al zou zijn.
      U neemt gerust contact met mij op en ik help u met alle plezier vrijblijvend verder.
      Groetjes

  • Anneleen -

    Klantendienst: 0/10 en als ik -100 kon geven, dan was het -100.
    Op di 18/07/17 heb ik mijn 1ste mail gestuurd voor mijn aansluiting (gsm-tv-internet).
    Op za 22/07/17 nog eens een mail gestuurd. Ook klantendienst proberen te bellen maar niemand pakt op/
    Bestaat die dienst wel? Uiteindelijk naar Orange Vilvoorde geweest maar die kunnen niets doen.
    Tegen 28/07/17 dan maar eens dreigend naar klantendienst gebeld.
    Ze “zouden” het geregeld krijgen voor 10/08/17 te komen installeren.

    Plots gaat dat niet door omdat iemand van buiten Orange moet ‘langskomen’ voor de lijnen te testen en iets te doen met de Telenetmodem. Dus die vrouw aan de lijn van de klantendienst wist daar NIETS van.

    Pas op vrijdag 18/08/2017 komen die van Infrax langs. Nu lees ik in mijn mail dat het donderdag 17/08/2017 is! Ik bel niet maar naar klantendienst (die bestaan toch niet) en als het zo zit dan hoeven ze niet meer langs te komen, voor mij. Ik heb speciaal van gsmprovider overgeschakeld omdat Orange zogezegd de goedkoopste is!

  • Anneleen -

    Klantendienst/Orange: -100/10

    Di 18/07/17: Stuur mijn 1ste mail via hun website voor tv/internet/gsm aan te vragen.
    Za 22/07/17: Stuur een 2de mail omdat ik van klantendienst noch via telefoon, noch via mail antwoord krijg. Bestaat die dienst wel?

    Ma 24/07/17: Uiteindelijk naar Orange Vilvoorde geweest i.v.m tv-installatie maar die kunnen niets doen.
    Vr 28/07/17: Dreigend naar klantendienst gebeld. Ze zouden “het geregeld” krijgen voor 10/08/17

    Plots gaat dat niet door omdat iemand van Telenet moet ‘langskomen’ voor de lijnen te testen en dergelijke .
    Do 18/08/17: De technieker van Orange komt langs.
    Vr 19/08/17: Normaal gezien komt technieker van Telenet langs in de voormiddag.
    Die moet blijkbaar niet binnen zijn, dus ik moet niet thuis blijven; terwijl dat mn mij het gevoel gaf dat ik thuis moest blijven daarvoor. De klant wordt niet geïnformeerd. Zowel Orange als Telenet spreken elkaar tegen en beschuldigen elkaar met de vinger i.v.m. deze situatie.

    NOOIT MEER ORANGE.
    WIL OOK GEEN DIGITALE TV MEER

    • Jeroen -

      Orange mag niks doen aan de kabel, die is niet van hun. Geloof mij, Telenet werkt gigantisch tegen. Zet maar geen lettertje verkeerd op het overgangscontract of Telenet stuurt terug sorry die klant kennen wij niet. Terwijl dit heel makkelijk te vinden is. Waarom kon een Orange shop niks doen?
      Ik kan het verhaal zelfs niet volgen.. was orange al actief en dan komt Telenet de lijn testen?
      Telenet verliest massa’s klanten aan Orange. Waar denkt u nu zelf dat het probleem zou kunnen liggen dan.

  • Philippe -

    Hoi,
    een dikke maand geleden ook overgestapt van Telenet naar Orange wegens Telenet die te duur was en nog duurder dreigde te worden.
    Alles tip top, maar ik ervaar wel een minder goede surfervaring. Filmpjes op Youtube of nieuwssites haperen heel vaak wat ik bij Telenet niet ondervond.
    Daarnet het bewijs gekregen dat ik misschien zelfs bij Telenet had moeten blijven. Ik heb namelijk kaarten voor offline gebruik in een gpsapp gedownload op het Telenetwifinetwerk van mijn zus. Iets wat bij mij thuis tergend traag verliep, met haperingen zelfs gebeurde bij mij zus in no time.
    Als iemand me kan vertellen hoe dat zou kunnen verholpen worden én bij Orange te kunnen blijven, be my guest!
    Groet
    Philippe

  • Francis -

    Hallo
    We zitten momenteel bij Telenet met zowat alles.
    En inderdaad Orange lijkt wat de prijszetting betreft heel interessant.
    Echter ik vind op hun website niets terug over een ‘eigen website’.
    We hebben nl een eigen website bij Telenet waarvoor we op maandbasis 3 € betalen.
    Bestaat er iets dergelijks ook bij Orange?
    Dank u
    Francis

  • Geef een reactie

    %d bloggers liken dit: