Digital Forum Online Services

Let me take care of your online business!


Sorry Telenet, ik kijk en surf nu via Orange

Sorry Telenet, ik kijk en surf nu via Orange

Het zijn lastige tijden voor Telenet en Proximus vrees ik. Nadat ze jaren slechts met twee waren om TV diensten in Vlaanderen aan te bieden moeten ze sinds enkele maanden nu ook rekening houden met TV nieuwkomer Orange.

Orange is natuurlijk niet geheel nieuw in het TV landschap want tot midden vorig jaar heette Orange gewoon Mobistar en onder die naam hebben ze al eens eerder geprobeerd van een TV aanbod te lanceren. Toen werkte het nog met een schotel antenne en dat bleek een regelrechte flop te zijn. Het nieuwe aanbod dat ze nu op de markt hebben gebracht is iets helemaal anders en nu ik het zelf heb, ben ik er zeker van dat dit wel een succes zal worden.

Laat mij toch eerst zeggen dat ik niet ontevreden was van Telenet, integendeel. Jaren heb ik TV gekeken via Telenet en eigenlijk heb ik nooit problemen gehad. Waarom ik dan toch de overstap gemaakt heb leg ik hieronder uit.

Waarom Orange TV en internet in plaats van Telenet?

Eerst en vooral moet je weten dat het aanbod van Orange via dezelfde kabel binnenkomt als dat van Telenet. De internet modem is ook hetzelfde, enkel de decoder is van een ander type. Op zich is er qua apparatuur en kwaliteit dus niet veel verschil.

De reden dat ik veranderd ben heeft niks te maken met kwaliteit of apparatuur. Ik las ergens in de krant dat Telenet zijn prijzen opnieuw gaat verhogen binnenkort en ik zag net een advertentie van Orange waarin ze voor 39 euro TV + Internet aanboden en ik dacht “Ach, waarom ook niet…”.

Ik ben een Orange shop binnengestapt op vrijdagmorgen en de dame achter de kassa heeft onmiddellijk mijn gegevens ingegeven en de woensdag daarop was alles al geïnstalleerd. Ze later er dus geen gras over groeien bij Orange!

De installatie op zich was zoals je mag verwachten: technieker was op tijd en op een uurtje heeft hij zowel beneden als boven een decoder geplaatst en geconfigureerd. Daarnaast heeft hij nog wat uitleg gegeven over het internet en gezorgd dat we wisten hoe we ons moeten aanmelden op de Wifi. Niks op aan te merken dus So far, So good.

Opties en verschillen met Telenet?

Het verschil zit hem niet alleen in de prijs maar ook in de functionaliteiten. Orange is een pak goedkoper maar je hebt wel iets minder functionaliteiten dan bij Telenet. Hieronder geef ik een opsomming.

Terugkijk TV en films bestellen

Bestaat enkel bij Telenet. Bij Orange kan je de TV wel op pauze zetten en beperkt terugspoelen maar je kan dus geen programma’s herbekijken of films of series huren.

Voor het verschil in prijs kan je natuurlijk wel Netflix aanschaffen als je absoluut spullen wil huren.

Smartphone App en kijken op de tablet

Met Telenet Yello kun je TV kijken op je smartphone of op je tablet en ook dat is iets dat bij Orange niet bestaat. Ik gebruikte deze optie zowieso nooit dus ik mis het niet. Ik heb wel voor 9 euro in de maand een extra decoder besteld en die op mijn slaapkamer laten installeren. Voor die 9 euro kan ik nu ook boven films opnemen en alle digitale zenders bekijken.

Bij Orange hebben ze net als bij Telenet ook een app waarmee je films of series vanop afstand kan opnemen. Een leuke bijkomstigheid is dat je met de app ook je tv kan bedienen. Je smartphone kan je gebruiken als afstandsbediening dus.

orange tv

Internet snelheid en volume

In het aanbod zit ook internet en qua snelheid merk ik niet echt een verschil met Telenet. Dat hangt waarschijnlijk ook af van je computer. Bij Telenet heb ik wel al een paar keer extra surfvolume moeten bijkopen en voorlopig is dit bij Orange niet van toepassing want je krijgt onbeperkt download volume.

Uitgaande mailserver Orange Belgie

Bij Telenet kan je de smtp.telenet.be gebruiken voor alle uitgaande mail, ook als je werkt met een eigen domeinnaam. Bij Orange hebben ze zo geen uitgaande server. Voor emailadressen van Hotmail, Google, enz. kan je de smtp servers van die providers gebruiken en voor eigen domein namen gebruik je de smtp servers van je eigen domein. Die kan je opvragen bij de hosting maatschappij als je ze niet weet.

Als dat allemaal niet lukt kan ook out.be.iops.be gebruiken.

Series opnemen en wissen via Orange TV

Je kan series programmeren zodat alle afleveringen automatisch worden opgenomen. Waar ik wel wat achter gezocht heb is hoe je alle afleveringen van een serie in één keer kan wissen. Je moet bij opnames op de folder van die bepaalde serie gaan staan en dan op de afstandsbediening onderaan op ‘delete’ drukken.

Aanbod TV en radio zenders Orange vs Telenet

Ik heb ze niet allemaal één voor één vergeleken maar je hebt min of meer dezelfde zenders als bij Telenet. Wat mij wel opgevallen is, is dat je geen Njam TV meer hebt maar wel een extra National Geographic. Voor de liefhebbers, je hebt gratis ook 2 kanalen van Penthouse.

Eleven Sport is een betalende optie en daarop kan je internationale voetbal, NBA, enz. kijken. Geen Belgisch voetbal dus.

UPDATE: Vanaf nu is Eleven Sport ook gratis

Op de website van Orange staat een (beperkte) FAQ waar ze antwoord geven op een paar vragen:

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie

Ik heb zelf ook al een paar kleine issues gehad en die heb ik hieronder gezet.

Problemen met Orange TV en hoe los je ze op

Ik ben nog altijd een tevreden klant maar heb ondertussen wel al een paar kleine problemen gehad. Gelukkig allemaal zaken die vlug opgelost waren en waarvoor ik de helpdesk dus nog niet nodig heb gehad.

Decoder loopt vast

Dit heb ik al één keer voorgehad. Ineens had ik zwart beeld en als je op de afstandsbediening drukte zag je wel het lichtje op de decoder flikkeren maar er gebeurde niks meer. Ik heb van een collega gehoord dat hij hetzelfde heeft voorgehad maar hij had stilstaand beeld.

Oplossing: haal de stekker achteraan in de decoder er een paar seconden uit en steek hem er terug in. Je krijg dan een scherm dat zegt ‘Booting’ en na enkele minuten werkt alles weer zoals het hoort. Opgenomen programma’s blijven gewoon beschikbaar.

Radiozenders verdwenen

Op mijn tweede decoder had ik ineens geen radio zenders meer. De stekker er uit halen hielp in dit geval niet.

Oplossing: in het menu ‘Instellingen’ kan je de decoder terug naar fabrieksinstellingen zetten en dan is het opgelost. Hierbij moet je wel opnieuw de taal instellen, de posten zoeken, enz. Het lijkt wat omslachtig maar is ook op een paar minuten opgelost. Ook hier blijven de opnames beschikbaar.

Heb je zelf al problemen ondervonden of heb je nog vragen? Laat maar weten in de commentaren.



Conclusie

Ik ben een tevreden klant! Ik spaar geld uit (zelfs als ik Netflix neem) en ik heb in plaats van één nu twee decoders. Het is natuurlijk nog wat vroeg om het aanbod op lange termijn te evalueren maar voorlopig zit het echt wel snor.

Hou er wel rekening mee dat die 39 euro niet alles is wat je betaald. Je moet ook een mobile abonnement nemen en hoeveel daarvan de meerkost is hangt af van welk abonnement je juist neemt. Wil je extra veel surfvolume op je gsm dan ga je natuurlijk meer betalen dan bij een basis abonnement.

 

 

Kristof Luyten
Duizendpoot bij DF Online Services, Social Media en WordPress liefhebber.
Blogger op Sixpacks.be en Digitalforum.be. Gastschrijver op verschillende andere blogs en in diverse magazines.

Contacteer me via onderstaande kanalen voor meer info.

  • Erik -

    Wel even nuanceren, 39€ is slechts in combinatie met een Aren telefoonabonnement (@39€), heb je een lager abonnement, dan betaal je 49€/maand.
    Ikzelf heb Arend wat op zich voor een zware data verbruiker zoals mezelf interessant is met 10 GB mobiele data inbegrepen!
    Orange is eigenlijk per se niet goedkoper, maar doordat er een aantal services niet inzitten komt het wel goedkoper uit, wat een enorm pluspunt is, je moet niet een hoop “verplichte ” dikwijls ongebruikte services betalen!

  • Kristof Luyten
    Kristof Luyten -

    Klopt Erik, bedankt voor je verduidelijking. Ben nu een paar weken verder en ben ondertussen ook de nieuwe interface al gewoon. Het enige dat ik soms nog mis is die terugkijk tv als ik iets ben vergeten opnemen. Maar ja, je hebt het programma gemist maar het scheelt je 10 euro op de maand.

  • Tim -

    Ik ben sinds vandaag ook overgestapt naar Orange, tijdens het opzeggen van Telenet zeiden ze tegen mij dat ik nog facturen van Telenet kan ontvangen voor werken aan de kabel in de straat in de toekomst. Ze zeiden dat dit facturen van €300 kunnen zijn. Ik heb hier niets van gehoord bij Orange, heb jij enig idee hoe dit kan?

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Dag Tim, nee, ik heb geen idee hoe dit zou kunnen. Als je geen klant meer bent van Telenet lijkt het mij vreemd dat ze nog facturen zouden sturen. Als zij infrastructuur werken doen aan de kabel lijkt me dit iets dat ze aan Orange moeten doorrekenen en zeker niet aan de klanten van Orange.

  • Tony -

    De verdwenen radiozenders krijg je terug door bij instellingen de weergave van kanalen van “tv zenders” naar “alle zenders” te veranderen. Waar dit precies staat weet ik niet uit mijn hoofd maar ik heb dit onlangs zelf ook meegemaakt. Dus reset naar fabrieksinstellingen is niet nodig 😉

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Nieuwe tips heb ik niet voor de moment maar ik heb wel gehoord dat Eleven Sport nu gewoon gratis bij het pakket zit en niet meer extra betalen. Als er voetbal liefhebbers in huis zijn is dit wel leuk meegenomen.

  • Dirk -

    Ik ben ook overgegaan van Proximus. Ik heb daar echter spijt van. Al drie weken sinds de installatie geen digitale tv. Beeld gewoon zwart. Decoder ondertussen geregistreerd, codes staan dubbel in de decoder. Helpdesk denk dat er kleuters bellen, al drie keer alles opnieuw moeten uitleggen … Ik ben het beu aan het worden.

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Oei, dat is dik kl#te zoals ze zeggen! Ik zou gek worden als ik drie weken geen tv heb en mijn kinderen al helemaal.
      En sturen ze niemand langs met een nieuwe decoder?

      Hier is (gelukkig) alles prima verlopen.

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Wat je ook kan doen is een bericht sturen met de melding dat je geen digitale tv hebt sinds drie weken via Twitter. Het account is @OrangeBENL

      Ik weet dat ze daar altijd vlug en correct op antwoorden. Misschien kan dat één en ander versnellen.

  • Daniel Claeys -

    nu maar hoe lang voor ze ook de prijzen de hoogste inschieten? ik ben ook lang bij telenet gewest want ze hadden de zeg wel de beste film zender tv satelliet die er ooit heeft bestaan overgenomen de naam was film net dan canal + en de ze bleven maar veranderen in het begin geen klagen alles ging goed niet zo duur en de films waren nog iets of wat maar dan begon het steeds maar weer opslag telkens problemen met die dicorder ze snappen geen bal van hun apparaten nog van techniek. de wachttijden waren erg lang waardoor de klanten er veel betaalde voor de telefoon kosten. ze schrijven in de krant dat het komt door de concurrentie dat ze klanten verliezen of ze hun abonnement opzeggen. maar wat ze er niet bijzetten of durven is hun beha,deling tegen over de klanten. ik ben nu overgestapt naar proximus op zich geen klagen je problemen worden bekeken en opgelost indien het mogelijk is.de prijs voor alles wat ik toen bij telenet had is minder de – punten zijn de vervelende kabels die je overal hebt en verplicht bent om te laten anders heb je geen beeld. een klein – puntje je hebt geen film kanalen zoals bij telenet had maar stoort mij niet echt want kijk toch bijna geen tv kijk naar internet gratis films en zo. de orange ken ik niet maar het is allemaal mooi als het nieuw is een keer uit de verpakking is het wat anders. enkel zou ik nog veranderen omdat die vele kabels mij storen en mijn woning aan de kleine kant is.

  • Tom -

    Vraagje, ik ben hier ook aan het overwegen om over te stappen, maar hoe zit het met de ‘kabelfactuur’ ? Vroeger kreeg je een jaarlijkse factuur voor je kabelaansluiting die tegenwoordig wordt verrekend in je maandelijkse Telenet factuur. Ga je bij Orange geen aparte factuur krijgen voor je aansluiting op de kabel ??? Want dit drijft de prijs natuurlijk weer wat op ….

      • JP -

        De kabelaansluiting zit al in het abonnement. Dat hebben ze me toch verzekerd bij Orange.Ik ben ook al 2 maanden probleemloos overgestapt van Telenet. Meer uit principe omdat er weer een prijsverhoging aankwam. Mijn internet is even snel als mijn Whop maar nu met onbeperkt volume. En nu deel ik Netflix met 4 personen voor 3 € per maand. Zodat ik de extra’s die Telenet had voor zijn meerprijs absoluut niet meer mis.
        De overstap heb ik nog niet beklaagd.
        @ Dirk: Wie toch problemen ondervindt met zijn aansluiting gaat misschien beter even een orange-shop binnen om zijn probleem uit te leggen.

    • Jeroen -

      Hey tom,

      Voor vragen over Orange beantwoord ik ze graag voor je.
      Als je wil komen wij uiteindelijk zelfs thuis langs en doen alles uit de doeken.
      Meer info kan je vragen door een mailtje te sturen naar degreefjer@gmail.com
      Ik help je gratis en vrijblijvend verder.

  • bart Matthé -

    sinds vorige week overgestapt van telenet naar orange.Reden was prijsverhoging en vele extras waarvoor ik moest bijbetalen maar niet gebruik en tevredenheid van gsm abbonement.Tot nu toe zeer tevreden.Sneller internet en beter tv beeld(stuk tussengezet door technieker omdat signaal zwak was)Bij technieker van telenet nooit melding van gekregen.Wel één vraag .Hoe verander je de zendernummering van orange voor tv.Kan dat enkel bij favorieten ?Hoop dat ORANGE zo blijft en ze geen prijsverhogingen gaan doorvoeren.Dan gaan er nog vele klanten volgen denk ik.

  • bossuyt -

    ik ben ook aan het uitkijken om eventueel te veranderen , maar ben terughoudend door dat ik hoor dat je de reclameblokken niet kan doorspoelen bij opnames van orange. Klopt dit ??? Dank voor de info

  • Peter -

    Ik denk ook aan overstappen van telenet naar orange maar mijn zoon is een online gamer,gaat dit geen probleem geven
    Hij kijkt ook veel voetbal en hebben nu ook het sportpakket dat gaat niet met orange maar he ben mij verteld dat ik een kastje kan kopen voor ong 85 euro dat ik op tv kan aansluiten en waardoor ik voetbal kan kijken via life stream,heb je daar iets meer uitleg over

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Dag Peter,

      Mijn zonen spelen ook online met hun playstation 4 en dat lijkt toch vlot te gaan. Ben zelf geen expert op dat gebied. Qua voetbal heb je 2 sportkanalen maar dat is buitenlands voetbal. Van dat kastje heb ik nog niet gehoord…

    • Jeroen -

      Hey Peter,
      Allereerst dat bakje kan je niet vergelijken met het sportpakket.. Ja je vind er veel op maar als fervent voetbalkijkers zijn de streams niet altijd 100%. Soms wel soms niet…
      Afhankelijk van de stream.

      Gamen is geen enkel probleem! Ik game en stream veel en heb nog klanten die streamen en gamen nog nooit problemen gehad.. Ping is op deze snelheden vergelijkbaar met het snelste internet.
      Wil je echt de snelheid (waar de meeste mensen niet aan komen) kan je altijd de boost optie voor 10 euro nemen.

      Wil je vrijblijvend extra info kan je me altijd contacteren 🙂

      • Detmar -

        Dus even kortsluiten , mensen stappen over vanwege de kosten van telenet om soms 10€ goedkoper uit te zijn ??? En al die problemen van orange hebben voor slechts 10€ en als je dan ontreveden bent neem je gewoon een upgrade van zoveel € ??? Om net zo duur uit te zijn als telenet waar meer zenders bij zijn , dus soms meer betalen bij orange dan bij telenet voor minder service ??? Waar zijn jullie toch mee bezig mannen

  • Anita -

    Hoi hier willen we Orange gaan installeren, vraagje over de 2de decoder op je 2de tv deze kan alleen opnemen wat dan op je analoge kabel binnenkomt toch? Want je hebt toch alleen op 1 tv je digitale ontvangst. Grtjs

    • Rudy Tellier -

      Beste Anita, overal waar je een coax kabel ter beschikking hebt, kan je een 2de digicorder plaatsen,en daar zal je overal digitale tv-ontvangst hebben. je kunt maximaal 4 decoders per woning plaatsen. Wat je op de harde schijf van je decoder opneemt, kan je enkel op die bewuste decoder bekijken.Grtjs

  • steven -

    Snel zijn ze niet bij Orange om extra info te geven terwijl we twijfelen tss Wigo Business en Love: “Eén van onze medewerkers contacteert je binnen één week om je aanvraag te verwerken”.
    Dan zijn we al verhuisd 😉

      • Steven -

        Idd Kristof, maar de kogel is door de kerk. Ondanks je positief verhaal; blijven we nog maar even bij Telenet. Zij komen morgen al langs! (was voor de concurrentie zeker niet waar geweest) 😉
        Orange nog niet gehoord, maar we blijven opvolgen hoe ze het naar de toekomst doen en zien dan wel. Bedankt voor dit forum.

  • Bart -

    Dag orange gebruikers,

    Maandag installatie orange tv + internet.
    Technieker kon de activatie niet voltooien. hij zei dat ik dinsdag moest bellen om dit op afstand te laten activeren. Nu woensdag nog altijd niets in orde gebracht door orange group. We zijn 2017. Digitale televisie lukt nog steeds niet. Ik vind dit een serieuze teleurstelling dat dit probleem niet op 1,2,3 opgelost kan geraken. Ik denk eraan om eventueel mijn vertrouwde telenet account terug te laten gelden.
    Nog mensen met dit toch wel lastig probleempje..

    • Rudy Tellier -

      Hallo Kristof, hallo Bart. Eerst en vooral vind ik het super om zeer objectieve zaken te lezen zoals hier. De concurrentie is hevig tussen beiden, en iedereen moet dat voor zich een beetje inzien. Persoonlijk heb ik gekozen om als zelfstandige, Orange te verdelen, en dus ook mensen ondersteunen wanneer zij problemen hebben met hun diensten, daarom dat ik hier op inpik. Dus,Bart, als ik je verder kan helpen, doe ik dat met veel plezier, stuur me even jou gegevens in privé via Facebook bvb, en help ik je graag verder. Voor mensen die dan een installaties zouden willen inplannen, ben ik uiteraard ook tot hun dienst. Ik zal ook mijn best doen, om jullie te ondersteunen,hier op deze site.

  • Rudy Tellier -

    Hallo Marina. Dit hangt af van het grondgebied waarop je woont. Vlaanderen en een deel van Brussel zijn grondgebied Telenet, en daar kan je maximaal 3 opnames tegelijkertijd opnemen. Wallonië,en deelgemeentes die door VOO beheert worden, daar zijn het maximaal 5 opnames tegelijkertijd. Ingewikkeld? Waarom is dat? Wel Orange huurt eigenlijk de kabel af van deze 2 operatoren en zijn dus gebonden aan bepaalde akkoorden die ze hebben moeten afsluiten. MVG

  • Kristien -

    Hallo,
    Misschien een domme vraag maar ik vind het nergens expliciet terug. Kan je bij Orange internet en tv nemen zonder gsm abo ? Momenteel zijn we sinds een jaar bij proximus voor gsm en tv/internet bij telenet. We hangen nog voor 1 jaar aan een abo bij oroximus. Zijn vooral van telenet niet tevreden. Dank je voor de respons

    • Jeroen -

      Kristien u zit nooit vast bij een provider. Wat wel zo is dat als u een gsm heeft bij het abonnement bij de overstap deze restwaarde moet betaald worden. Dit document vind u normaal bij uw factuur.
      Bij Orange ‘moet’ er ook altijd een gsm abonnement genomen worden, maar dit kan bijvoorbeeld een heel klein abonnementje zijn en meestal bent u nog steeds goedkoper af dan bij een andere provider.
      Neem gerust maar contact op met mij of het eens rustig te bekijken wat ik voor u kan betekenen.
      Groetjes

  • Charlotte -

    Ik zit momenteel ook bij telenet en overweeg eventueel over te stappen. Op internet lees ik positieve dingen buiten één ding: tijdens het zappen zou audio en video voor een seconde niet synchroon lopen wat een storend effect geeft. Met een software-update zou dit verholpen kunnen worden. Is dit reeds verholpen?

    • Jeroen -

      Hey Charlotte,
      Euhm dat is het eerste dat ik hier toch over hoor of misschien let ik er niet speciaal op. Stel nu nog dat dit zo zou zijn, en ik heb nog niet ondervonden. Is dit echt zo storend dat u een fikse besparing per maand zou laten staan hiervoor.
      Zoals ik zei, ik persoonlijk merk daar niets van en ik heb ook nog van geen enkele klant die opmerking gekregen.
      U leest positieve dingen, laat u dan niet tegen houden door dit ene kleine akkefietje als het er al zou zijn.
      U neemt gerust contact met mij op en ik help u met alle plezier vrijblijvend verder.
      Groetjes

  • Anneleen -

    Klantendienst: 0/10 en als ik -100 kon geven, dan was het -100.
    Op di 18/07/17 heb ik mijn 1ste mail gestuurd voor mijn aansluiting (gsm-tv-internet).
    Op za 22/07/17 nog eens een mail gestuurd. Ook klantendienst proberen te bellen maar niemand pakt op/
    Bestaat die dienst wel? Uiteindelijk naar Orange Vilvoorde geweest maar die kunnen niets doen.
    Tegen 28/07/17 dan maar eens dreigend naar klantendienst gebeld.
    Ze “zouden” het geregeld krijgen voor 10/08/17 te komen installeren.

    Plots gaat dat niet door omdat iemand van buiten Orange moet ‘langskomen’ voor de lijnen te testen en iets te doen met de Telenetmodem. Dus die vrouw aan de lijn van de klantendienst wist daar NIETS van.

    Pas op vrijdag 18/08/2017 komen die van Infrax langs. Nu lees ik in mijn mail dat het donderdag 17/08/2017 is! Ik bel niet maar naar klantendienst (die bestaan toch niet) en als het zo zit dan hoeven ze niet meer langs te komen, voor mij. Ik heb speciaal van gsmprovider overgeschakeld omdat Orange zogezegd de goedkoopste is!

  • Anneleen -

    Klantendienst/Orange: -100/10

    Di 18/07/17: Stuur mijn 1ste mail via hun website voor tv/internet/gsm aan te vragen.
    Za 22/07/17: Stuur een 2de mail omdat ik van klantendienst noch via telefoon, noch via mail antwoord krijg. Bestaat die dienst wel?

    Ma 24/07/17: Uiteindelijk naar Orange Vilvoorde geweest i.v.m tv-installatie maar die kunnen niets doen.
    Vr 28/07/17: Dreigend naar klantendienst gebeld. Ze zouden “het geregeld” krijgen voor 10/08/17

    Plots gaat dat niet door omdat iemand van Telenet moet ‘langskomen’ voor de lijnen te testen en dergelijke .
    Do 18/08/17: De technieker van Orange komt langs.
    Vr 19/08/17: Normaal gezien komt technieker van Telenet langs in de voormiddag.
    Die moet blijkbaar niet binnen zijn, dus ik moet niet thuis blijven; terwijl dat mn mij het gevoel gaf dat ik thuis moest blijven daarvoor. De klant wordt niet geïnformeerd. Zowel Orange als Telenet spreken elkaar tegen en beschuldigen elkaar met de vinger i.v.m. deze situatie.

    NOOIT MEER ORANGE.
    WIL OOK GEEN DIGITALE TV MEER

    • Jeroen -

      Orange mag niks doen aan de kabel, die is niet van hun. Geloof mij, Telenet werkt gigantisch tegen. Zet maar geen lettertje verkeerd op het overgangscontract of Telenet stuurt terug sorry die klant kennen wij niet. Terwijl dit heel makkelijk te vinden is. Waarom kon een Orange shop niks doen?
      Ik kan het verhaal zelfs niet volgen.. was orange al actief en dan komt Telenet de lijn testen?
      Telenet verliest massa’s klanten aan Orange. Waar denkt u nu zelf dat het probleem zou kunnen liggen dan.

  • Philippe -

    Hoi,
    een dikke maand geleden ook overgestapt van Telenet naar Orange wegens Telenet die te duur was en nog duurder dreigde te worden.
    Alles tip top, maar ik ervaar wel een minder goede surfervaring. Filmpjes op Youtube of nieuwssites haperen heel vaak wat ik bij Telenet niet ondervond.
    Daarnet het bewijs gekregen dat ik misschien zelfs bij Telenet had moeten blijven. Ik heb namelijk kaarten voor offline gebruik in een gpsapp gedownload op het Telenetwifinetwerk van mijn zus. Iets wat bij mij thuis tergend traag verliep, met haperingen zelfs gebeurde bij mij zus in no time.
    Als iemand me kan vertellen hoe dat zou kunnen verholpen worden én bij Orange te kunnen blijven, be my guest!
    Groet
    Philippe

  • Francis -

    Hallo
    We zitten momenteel bij Telenet met zowat alles.
    En inderdaad Orange lijkt wat de prijszetting betreft heel interessant.
    Echter ik vind op hun website niets terug over een ‘eigen website’.
    We hebben nl een eigen website bij Telenet waarvoor we op maandbasis 3 € betalen.
    Bestaat er iets dergelijks ook bij Orange?
    Dank u
    Francis

  • Kim Pauwels -

    Sinds een paar weken zijn we ook hier gezwicht voor de goedkopere abonnementen van Orange… (nota: bij Telenet betaalden we 140euro, bij Orange zal dit ons 80euro kosten)

    Voorlopig nog geen noemenswaardige problemen ondervonden behalve een eenmalige reboot en een paar mislukte opnames…

    Nu hebben we ondervonden dat die mislukte opnames komen door 2 programma’s tegelijkertijd op te nemen… ze staan tussen de lijst van de opnames, maar bekijken lukt niet (opstart met zwart scherm en na een 2tal seconden terug naar opnameoverzicht).
    Nog mensen met dit “probleem”?
    We passen ons aan natuurlijk, maar bij de overstap was wel meegedeeld dat 2 opnames en live kijken mogelijk was… dan wil ik daar natuurlijk wel gebruik van maken…

  • Fien -

    Hallo, ik heb nog een vraagje, aangezien ik ook aan het overwegen ben om te veranderen naar Orange Love. Zit nu bij Telenet en heb een e-mailadres met @telenet.be. Wat is dit bij Orange? Al mn mails komen toe in mn Outlook (Windows10). Krijg je bij Orange ook e-mailadressen? (heb ook 2 aliassen). En is dit ook configureerbaar met Outlook? Alvast bedankt! Jammer dat je de dag van vandaag nog geen e-mailadressen kan overzetten zoals je gsm nummer. Is voor mij een groot probleem, aangezien ik deze ook dagelijks gebruik voor mn werk. (en dan moet ik 100-en mensen inlichten..) Dat is momenteel het enige dat me tegenhoud om te veranderen.

  • Fien -

    Ok sorry! … dit heb ik net gevonden op de website van Orange: “Als je je mailadres nog 18 maanden en/of je webruimte nog 6 maanden wil houden, moet je dat aanvragen bij je oude operator. Orange biedt geen e-mailadres aan.” … Dus geen e-mailadressen bij Orange die je dan elke dag automatisch binnen krijgt in je Outlook.. Dat is super jammer.. (Maar de info is misschien interessant voor andere mensen).

    • Kristof Luyten
      Kristof Luyten -

      Ja, maar als je toch opteert van te veranderen zou ik ineens gaan voor een @gmail.com adres.. Dat is onafhankelijk van operator en heb je in principe voor altijd. Als je nu naar Orange gaat en binnen een jaar naar ergens anders heb je weer hetzelfde voor met het email adres

  • Frank Plompen -

    Ik ben op het ogenblik niet zo tevreden over mijn keuze. Op 2 November in de winkel (Meir) een aanvraag gedaan voor het LOVE pakket. 10 dagen daarna werd de installatie gedaan, maar de modem kreeg geen signaal. Blijkbaar moest er nog iets gebeuren aan de buitenkabel aan de gevel. Een soort filter of zoiets tussen uitnemen op de kabel. Nu een anderhalve maand later, 4 telefoons en een bezoekje naar de winkel heb ik nog steeds geen signaal. Blijkbaar is er een misverstand tussen de 2de en de 3de verdieping, waarbij telenet die de kabel beheerd de boel op hold zet, ondanks dat dit wel (2de dus) op de aanvraagformulier staat. Is dit nu een gestuntel van Orange of een smerige zet van Telenet? Ik denk een combinatie van beide! Telenet profiteert volgens mij van het gestuntel van Orange, omdat zij toch het beste weten op welke verdieping het systeem afgesloten is geweest. Hopelijk heb ik deze week mijn signaal.

      • Frank plompen -

        Ik krijg altijd iemand anders die dan weeral moet zoeken in hun systeem. Ze kennen me daar al intussen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

          • Frank plompen -

            Ik heb juist telefoon gekregen. Goed nieuws. Er komt een installateur van orange. Een installatie plaatsen. Dat heb ik intussen al een maand. Goe bezig. Ik heb geantwoord dat mijn probleem gekend is bij orange. Ze gaat da eens onderzoeken. Wa moet ik daar nu van denken?

  • Do -

    Ga hier maar eens voor zitten:

    Ook ik vond dat Telenet te duur was en maakte de overstap naar Orange. Het installeren op zich was een makkie, de afspraak met de technieker veel moeilijker. Ze bleven mij elke keer te bellen voor de installatiedag, terwijl ik hun elke keer doorverwees naar mijn vrouw, dit omdat ik overdag nooit thuis ben, zelfs het abonnement staat op haar naam. Na 1(één) maand hadden ze dat eindelijk begrepen.

    Na de installatie konden we onmiddellijk kijken, mijn vrouw miste echter njam.tv, die zit namelijk niet in het pakket. Onze decoder kreeg de gekste kuren, spontane reboots, software-updates, en dat alles terwijl we wilden kijken.
    De kleuterdesk, euh sorry service desk dan maar gecontacteerd. Vanalles hebben ze geprobeerd, tot ik het beu was en ze meldde dat ze de boel konden komen opladen. Toen is een technieker ter plaatsengekomen en heeft de decoder willen vervangen, tijdens de registratie liep er iets fout en kon men de decoder niet registreren. Ik diende 1(één) week te wachten.

    Ik heb daarop terug contact opgenomen met hun support dienst. De dame aan de telefoon was zeer onbeleefd, met momenten grof. De decoder heeft men na 2 dagen eindelijk aan de praat gekregen en is momenteel stabiel.

    Toen ik meldde dat mijn 100 mb verbinding slechts een maximale snelheid van 70 mb haalde wist deze onbeschofte dame me te melden dat dit voor orange voldoende was. Toen ik haar wees op bedrieglijke reclame, ze adverteren namelijk 100 mb, vond ze dat geen punt. Dat is gebruikelijk in IT land. Kon deze dame toch ook niet weten dat ik al 30 jaar werkzaam ben binnen het IT landschap. En dat dit NIET gebruikelijk is.

    We hebben sederdien niemand van Orange meer gehoord, ook werd er op geen enkel moment een compensatie voorgesteld voor het leed wat ze ons aandeden.

    Tot vorige week iemand van orange belde om het abonnement van orange te verlengen (gsm). Ik heb dit bovenstaande verhaal aan de vriendelijk meneer vertelt. Deze empathische man had veel begrip voor onze situatie en wilde me geen nieuw gsm abonnement meer verkopen tot hij deze zaak ging uitzoeken.

    Hoera!! Jammer genoeg hebben we de man niet meer terug gehoord!

    Dus conclusie, neen aan orange, ik onderzoek terug de andere optie’s. Ze proberen wel hard hun best te doen, maar het platform is onvoldoende matuur en klantenservice blijft een werkpunt.

  • Do -

    Ps weet iemand hoe je universele afstandsbediening van Samsung de decoder (type sgs733mb) kan bedienen of de afstandsbediening van orange de home cinema van Sony kan aanspreken. Ik zit hier nog steeds met 2 afstandsbedieningen.

  • Frank Plompen -

    Op 2 Januari, is het 2 maanden geleden dat ik het Love pakket heb besteld. Tot op heden heb ik nog steeds geen internetsignaal op mijn modem ondanks 5 telefoons, 1 bezoek aan de winkel en 1 messenger bericht aan de klanten -en technische dienst. Orange moet dit blijkbaar nog activeren. Dat is daar een knoeiboel. Morgen nog eens bellen. Ni goe, is het Sorry-Orange-kijk-en-surf-nu-telenet. Daarna mijn verhaal openbaar op Facebook.

  • Bart Jan -

    Ik heb een vraag over mijn Pandora/Telenet mailaccount.
    Het grootste deel van mijn mailverkeer is via dit account.
    Mijn Live- en Gmail-accounts worden amper gebruikt.
    Wat gebeurt er als ik overstap naar Orange?
    Ik vermoed dat ik dan geen gebruik meer kan maken van mijn Pandora/Telenet-mailaccount?

  • Autobot888 -

    Even iets verduidelijken: bij een internet abbo van 100Mbps zal je deze snelheid nooit in werkelijkheid halen. Je haalt ergens tussen 40Mbps en 70Mbps afhankelijk van je apparatuur enz… Vroeger had ik bij Telenet 25Mbps nu bij Orange haal ik 65Mbps.
    Voorbeeld bij Orange: Arend aan 26€ onbeperkt bellen en 10GB data + gratis coyote en filmtickets, Internet 100Mbps (onbeperkt) + TV aan 49€ per maand = 75€ in totaal. Bij Telenet zijn er volgende mogelijkheden: Kong 4GB mobiel en 500min bellen aan 20€ + TV & Fiber 100 (datalimiet van 200GB) aan 66.90€ = 86.90€. Als u onbeperkt internet nodig hebt doordat u Netflix hebt dan moet u tv & fiber 200 nemen (hier hogere snelheid wel nl. 200Mbps) maar ze kost wel 78.90€ = 98.90€. Als daarbovenop mobiele data en onbeperkt bellen ook belangrijk is voor u en u komt niet toe met 4GB dan is de enige optie WIGO van 110€ per maand. Dus even samenvatten bij Orange 75€ bij Telenet 86.90€ of 98.90€ of 110€ = 11€, 23€ ofwel 35€ meer per maand.
    Voor mezelf is het een besparing van 420€ per jaar. Voor anderen kan dat maar 150€ zijn maar dat zal afhangen van u noden. Enige dat ik nog wil meegeven is breng in kaart wat u werkelijk nodig hebt en vergelijk dat bij verschillende providers. Als u kabel wenst dan zijn er maar twee optie nl Orange en Telenet. Veel vergelijkplezier aan allen in 2018 🙂

  • Frank Plompen -

    Intussen wacht ik al bijna 2 maand en een half op mijn internetconnectie. Ik bel elke dag naar die klantenservice en heb een klacht ingediend bij de dienst klachten. Geen enkele vorm van verbetering. Sukkels zijn dat. Hun enige sterkte is idd de prijs zoals autobot888 berichtte. Als dat verschil niet zo groot was, ging ik naar telenet.

  • Geef een reactie

    %d bloggers liken dit: